Ik heb een vrij jonge kat, van waarschijnlijk nu een jaar oud. We hebben hem nu 5 maanden (sinds december). Hij was al heel aanhankelijk toen ik ging kijken om het katje over te nemen. Direct op schoot, kopjes en spelen. Ik werd natuurlijk meteen verliefd. Direct meegenomen en de kat was binnen 2 dagen gewend aan het huis en leek op zijn gemak. Direct heel speels, wantja het was nog een kitten. Alleen hij durfde de eerste 2/3 maanden geen stap buiten te zetten. Wij al die tijd wel geprobeert met een touwtje hem even buiten te hebben, wat is gelukt voor even. Later met touwtje zonder ons erbij, wat ook prima ging, maar wel bij de deur bleef. En toen ging hij eindelijk zonder iets naar buiten, alleen s'avonds. Nu dat het lichter weer is geworden durft hij ook in het licht naar buiten. Maar nu dus het probleem... onze kat is nauwelijks meer binnen, speelt totaal niet meer en vraagt bijna niet meer om aandacht. Hij komt alleen nog maar binnen voor eten en slapen. Is dit normaal voor een kat sinds dat hij eerst wel heel aanhankelijk was en speels? Hij gaat ook altijd naar een huis waar een ander kat is en soms staan er hier 4 katten met die van ons bij de deur.
Iemand die me hier kan helpen?