pinguin schreef: 09 dec 2017 16:47
Je zou ook voor voedsel verreiking kunnen kiezen waardoor lieve theemuts toch kan eten maar er werk voor moet verzetten en je andere kat als je jou uitkomt uit een bakje laten eten en de rest ook last mee uit de voedsel verreiking dingen die je aan bied.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Qua verreiking heb ik: een voerlabyrinth en een puzzel.
Daar krijgen ze allebei hun brokken in (eind van de dag), maar ik ga Fellow nu dan apart voeren op de gang en dan kan ze als ze wil daarna nog nemen uit de toren.
Het natvoer krijgen ze nu in de ochtend. (ook apart)
Het is alleen irritant dat fellow sommige dingen niet wil. Want ik heb nu Animonda Carny besteld, omdat die blikken 200 gram zijn. En dan moet ik maar hopen dat ze dat eet.
De CLG wil ze sowieso wel; maar ja, dat is soms ook maar van korte duur
Rik schreef: 09 dec 2017 14:04
Weten we gelijk waarom haar zus een dikke theemuts is
Afwegen van voer kan wel helpen en dan steeds minder geven tot zus theemuts wat af begint te vallen.
Hier krijgen ze naast de 150gr ook af en toe een tussendoortje. Een eendagskuiken of kippennekje. Goed voor de tanden om lekker op te kauwen. Yuna blijft gelijk op 4,6kg (hoewel ik nu wel vind dat ze wat bol aan de zijkant wordt) en Bono kan ik moeilijk wegen want die zit rond de 5,7 wat nét te veel is voor mijn keukenweegschaal.

Fairy weegt iets van 4,5 kg. Dus op zich zijn er wel dikkere katten. Ze is ook wel groter dan haar zus maar ze heeft gewoon een hangbuik (ook omdat ze gesteriliseerd is) en een theemutsen bouw. Haar zus is veel gespierder.
(misschien hebben ze gewoon 2 verschillende vaders of zo; het zijn zwerfkatten die samen met hun moeder gevonden zijn als kitten.. dus geen idee

)
castratenkoor schreef: 09 dec 2017 11:01
Hoe lang staat je zak brokken al open? Als je twee katten hebt zou ik geen zakken brok van 10 kg kopen. Dat staat veel te lang open. Na een maand gaan zowel smaak als kwaliteit hard achteruit.
Je geeft aan dat je naar de dierenarts bent geweest. Dus ik neem aan dat haar gebit in orde is. Is er ook bloedonderzoek gedaan?
Het staat nu denk ik 2 maanden open. Dus zou kunnen dat de smaak achteruit gaat.
Ik ga nu gewoon weer zakken van 2-3 kg kopen. Dat ik had ik voorheen ook, maar nu dacht ik: dit is wel voordeliger, dan koop ik een luchtdichte voerton. Maar ja, misschien werkt dat toch minder goed dan gedacht.
Ik ga een deel van mijn 10 kg voer naar het dierenasiel brengen. Hebben de katten daar ook wat extra met kerst
ErikPhilippus schreef: 09 dec 2017 13:43
400 gram natvoer is inderdaad rijkelijk veel. Hier krijgen ze hooguit 150 g (hoogwaardig) natvoer per dag, en een handje brokjes. Wil je het precies uitrekenen, dan helpt deze site:
http://www.purrfectcat.nl/hoeveel-eten- ... an-je-kat/
Je zegt dat de kat bij de dierenarts een heel hoge hartslag had. Hoe hoog? Ik mag aannemen dat de hartslag thuis in rust een stuk lager is ? (kan je zelf gemakkelijk meten door een vinger op een slagader te leggen en te tellen). Het is waarschijnlijk stress bij de DA, maar ik zou toch ook willen uitsluiten dat er sprake is van een verhoogde schildklier...
Thanks! Ik ga het eens uitzoeken, hoeveel ze nodig hebben.
En ik ga ook de hartslag eens opmeten. 120-200 is normaal schijnbaar.