Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Wat leuk en lekker dat het allemaal zo goed gaat.
Altijd handig een thuiskapper :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Geweldig hoe goed het gaat. De honden vinden het al heel gewoon dat kleine gespuis over de vloer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door ErikPhilippus »

Fijn te horen :grin: Ziet er allemaal ontspannen uit - geniet ervan!

Groetjes uit het Kattenpaleis
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Even met terugwerkende kracht iedereen nog even antwoorden:
castratenkoor schreef:Maar je kunt hem ook met zijn rug tegen je eigen borst houden, met linkerhand over zijn borstkas. En dan met rechter pink die zwarte pulkjes weghalen. Vanzelf gaan ze overigens ook wel weg. Clarie heeft het ook en die laat niks toe, ook geen ooghoeken schoonmaken. En dan verdwijnen ze ook. Kan ook dat Luuk het wegwast, die twee zijn heel knus samen.
Heb het geprobeerd en dit werkt goed! Bedankt voor de tip!
castratenkoor schreef:Zij is een half-Brit. En dat ras heeft er vaak last van. Volgens mij zit er in Olly en Flip ook Brit-bloed. Brede bouw, ronde koppies en die ogenstand.
Ja dat denkt een Brit korthaar fokker ook, die denkt dat omdat Olly beige is en dit bij Europese kruisingen niet voorkomt, enkel met een Brit.
Olly heeft een spitser snoetje maar wel inderdaad de oog stand van een Brit.
Omdat we de moeder kennen zal papa waarschijnlijk dus een Brit zijn.
Vind het wel geweldig, ook omdat ik eerst naar een Brit kitten gezocht heb.
kittentjes schreef: Ik hou Moos ook tegen mij aan kan het bij hem makkelijk schoonmaken.
Werkt inderdaad :thup:
Dinky schreef:Zou heel goed met stukje Brit te maken kunnen hebben want gezien de bouw van dinky (brede wat plattere kop) vermoed ik dat daar ook stukje Brit in zit.
Die Britten ook ;-)
Is daar eigenlijk een dna test voor om uit te vinden wat en of dat erin zit :ethink:
Bij honden kan dat namelijk wel.
nellebel schreef:Hier staat de hele dag door voer maar dat kan dus niet bij jou. Nat voer krijgen ze hier samen als wij ook eten. Zo blijven ze van ons eten maar kunnen wij voornamelijk Gijs in de gaten houden. Guusje laat zich ook snel afleiden en weg sturen. Ik zit er dus vlakbij met eten en zodra Gijs al naar het bordje van Guusje kijkt krijgt hij al een ahah. Als Guusje toch weg loopt Lok ik haar terug om toch te eten
Olly en Flip blijven (tot nu toe) van mijn eten af en zijn er niet in geïnteresseerd, ik eet op de bank en het eten op het salontafeltje, maar ze komen er dan niet naartoe.
Ik merk nu dat ze meestal om beurten eten en omdat Flip dus ook niet reuze aan kwam laat ik ze nu zelf doen, met de brok vind ik het nu wel weer een geruststellend gevoel dat er altijd eten staat.
kittentjes schreef:Het lijkt mij een betere optie om inderdaad wat brokjes erbij te blijven geven misschien vind olly dat gewoon veel lekkerder dan natvoer en KVV en misshxien later kun je het KVV meer als afwisseling gebruiken?
kvv kan niet als afwisseling erbij, dit vanwege een ander verteringsproces.
Maar ik voel me nu goed met de gedachten om een goed hoog vlees gehalte natvoer met brok te geven.
castratenkoor schreef:Het is normaal als je overschakelt dat ze dan even minder aankomen met KVV. En niet alle katten lusten het graag. Ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om altijd brokken te hebben staan, zeker nu ze nog in de groei zijn.
Ja ik voel me ook beter bij brok met natvoer combi, ook omdat er dan altijd wat staat en ze kunnen snacken.
kittentjes schreef:Ah die laatste is echt ontzettend lief!!
Kunnen jullie zelf nog wel zitten haha
Af en toe is er nog een paar centimeter waar ik mezelf tussen kan proppen ;-)
ErikPhilippus schreef:Wat een prachtige lappendeken!
Inderdaad: goed voer is waar ze het goed op doen - en als dat (hoogwaardige) brokken zijn, dan is dat wat het is. Komt vast wel goed!
Ik heb nu Applaws en Acana droogvoer besteld om te proberen (komen morgen binnen).
Ik weeg de Purina One brokken (die ze nu krijgen) nu een paar dagen af, zodat ik een goed beeld heb hoeveel ze ervan eten, zodat als ik de Applaws en Acana ga geven ik weet of ze die al dan niet goed eten, om zo ongemerkt wederom uithongeren te voorkomen.
nellebel schreef:die flip blijft me verbazen zo stoer als hij daar tussen die grote honden ligt en speelt. en olly komt vanzelf wel, die is nog vol op ontdekkingsreis
Flip is ook mijn grootste verbazing, ook omdat hij in het begin zo angstig was met blazen en spugen.
Olly is de "dag erna" kerel, waarschijnlijk ook na Flip geboren :lol: ;-)
Dinky schreef:Wat zijn ze heerlijk samen aan het spelen
Wat mij ook opvalt, wat zijn ze al flink gegroeid sinds ze bij jou zijn gekomen!
Ze doen inderdaad alles samen, echt geweldig leuk om die interactie te zien :verliefd:
Mij valt de groei niet op, ook niet als ik foto's terug kijk, maar misschien omdat ik ze dagelijks zie :ethink:
Lieselotje schreef:Wat leuk en lekker dat het allemaal zo goed gaat.
Altijd handig een thuiskapper
Ik knip mijn haar zelf, misschien vind Flip dat het beter kan, haha.
castratenkoor schreef:Geweldig hoe goed het gaat. De honden vinden het al heel gewoon dat kleine gespuis over de vloer.
Ja ik vind het ook geweldig hoe goed het gaat en ook al zo snel!
Gelukkig waren de kerels al gewend aan een grote harige hond, maar die hond was gewend aan katten.
Mijn meiden niet, dus zeer trots op mijn meiden!
En mijn hondenkerel, die geheel naar mijn verwachting reageert natuurlijk ;-)
ErikPhilippus schreef:Fijn te horen Ziet er allemaal ontspannen uit - geniet ervan!
Bedankt! Doe ik met volle teugen!

______________________________________________

Met het vrijer worden van de kereltjes wordt het regelen en in de gaten houden ook intensiever.
Mijn achterdeur staat voor de honden dag en nacht open, maar ook al heb ik de tuin nu afgezet, ik wil nog niet dat ze naar buiten gaan totdat ze volledig aan de honden gewend zijn.
Soms gaan mijn honden nog wel eens achter ze aan als ze rennen, ik wil dan niet dat Olly en Flip weg schieten de tuin in en tegen het schrikdraad vliegen.

Voor mij betekent dit dat ik momenteel een portier ben en om de paar minuten de deur moet openen, waar de heren op zitten te azen waardoor ik weer achter ze aan moet.
Het houdt me bezig en fit zullen we maar zeggen haha. :pdtbud:

Vanochtend uitgeslapen tpt 11:30u :shock:
Had het nodig ;-)
En mijn kereltjes waren top!
Heb ze niet gehoord!
Hebben ook heerlijk met mij geslapen!
Wat zijn ze geweldig :verliefd:

Vandaag de drinkfontein neergezet en het is een ware hit!
Olly drinkt graag en vind het een geweldige tv serie om naar te kijken en Flip...
... die doet het op de Flip manier :lol: :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=dk3Vaftktpg
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Haha lekker de vloer nat spetteren.

Hier staat Clarie te smeken of de kraan aan mag. Dan gaat ze er echt onder staan, alsof ze een douche neemt. En dan flink uitschudden, heb ik weer wat te dweilen.

Bij honden kun je uit laten zoeken welke rassen erin zitten - dood dna op te sturen, weet niet of dat bij katten ook kan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

castratenkoor schreef:Haha lekker de vloer nat spetteren.

Hier staat Clarie te smeken of de kraan aan mag. Dan gaat ze er echt onder staan, alsof ze een douche neemt. En dan flink uitschudden, heb ik weer wat te dweilen.
Daarom een fonteintje, staat de kraan altijd aan :lol: ;-)


Morgen naar de dierenarts voor castratie.
Begin nu wel zenuwachtig te worden.
Hoe komen ze terug?
Zijn ze nog hetzelfde?
Blijven ze hetzelfde naar elkaar?
Je leest en hoort veel dat na een dierenarts bezoek katten elkaar niet meer verdragen omdat hun geur anders is.
Ik wil ze nu naast elkaar apart in een eigen bench zetten, zodat ze rustig bij kunnen komen uit de narcose.

Aan de andere kant ben ik heel blij, na deze dag ben ik eindelijk helemaal van dat asiel af.

Puff dat het maar woensdag middag is en ik ze weer thuis heb!
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Kan me voorstellen dat je van de poespas van het asiel af wil zijn en je eigen koers met ze wil varen.
Vorige week zijn mijn twee kleintjes gesteriliseerd en gecastreerd en dat gaat goed!
Totaal geen verandering waargenomen.heb ze samen in een vervoerbakje gebracht en met twee opgehaald, dat was het advies omdat ze weleens een beetje raar van de narcose kunnen zijn. Cutie slingerde bij thuiskomt nog wel op haar pootjes, maar die heeft ook nog een tijdje in de couveuse gelegen ivm ondertemp. Na lekker te hebben gegeten en drinkennzijn ze gaan slapen. Dat hebben ze wel wat err gedaan de dagen erop, maar als ze wakker waren speelden ze of er niets was gebeurd!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Voor je het weet is het woensdagmiddag. En donderdag spelen ze weer of er niks gebeurd is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door kittentjes »

Als ze samen gaan ruiken ze ook hetzelfde dus dat scheelt veel met se thuiskomst. Bij ons vonden ze elkaar nog steeds even lief na de castratie. Komt vast goed. Leuk die fontein met t plantje ernaast is t net een tropisch regenwoudje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Omdat ik zo bang ben dat ze anders op elkaar gaan reageren na de operatie, toch even een andere vervoersoptie gemaakt.

Afbeelding

Een grote bak die ik (mocht het nodig zijn) in tweeën kan delen middels karton met gaas ertussen, zo kunnen ze elkaar toch zien en ruiken, als ze wel samen kunnen hebben ze veel ruimte (is een 100liter bak).
Als deksel heb ik een gaaspaneel die ik vast tape tijdens het vervoer (lang leven ductape :edance: )

De andere twee benches neem ik ook mee, mocht mijn creatie niet volstaan.

Bij thuiskomst gaan ze zoals ik het ook bij de eerste thuiskomst heb gedaan, in de slaapkamer, waar ik de verwarming hoog heb staan.
Ook heb ik indien nodig een warmtelamp en ik kan de elektrische deken in mijn bed aanzetten.

Toen ik Olly en Flip op ging halen hadden ze het erover dat het hele nest samen wakker ging worden (toen de algemene datum maandag was), dus vermoed dat ze Olly en Flip wel samen wakker laten worden.

In de kist wil ik nu mijn beslapen hoeslaken en mijn pyjama leggen, zodat die geur hopelijk gaat overheersen aan hun vacht.
Daarnaast de gebruikelijke Feliway, Matatabi stokjes en een knuffelzakje valeriaan weer paraat.
Lieselotje schreef:Kan me voorstellen dat je van de poespas van het asiel af wil zijn en je eigen koers met ze wil varen.
Vorige week zijn mijn twee kleintjes gesteriliseerd en gecastreerd en dat gaat goed!
Totaal geen verandering waargenomen.heb ze samen in een vervoerbakje gebracht en met twee opgehaald, dat was het advies omdat ze weleens een beetje raar van de narcose kunnen zijn. Cutie slingerde bij thuiskomt nog wel op haar pootjes, maar die heeft ook nog een tijdje in de couveuse gelegen ivm ondertemp. Na lekker te hebben gegeten en drinkennzijn ze gaan slapen. Dat hebben ze wel wat err gedaan de dagen erop, maar als ze wakker waren speelden ze of er niets was gebeurd!
Dus je hebt ze terug in 2 aparte benches gedaan?
Oo, wat zielig voor Cutie!
Gelukkig na het eten en drinken weer goed bijgekomen!
Ja ik weet dat narcose een grote invloed kan hebben op mens en dier, dat ze wat meer slapen maak ik me dan ook geen zorgen om.
Warm houden is altijd het advies, vandaar ook dat ik de verwarming in de slaapkamer hoog zet, warmtelamp paraat heb en de elektrische deken aan zet.
castratenkoor schreef:Voor je het weet is het woensdagmiddag. En donderdag spelen ze weer of er niks gebeurd is.
Daar duim ik voor :epray:
kittentjes schreef:Als ze samen gaan ruiken ze ook hetzelfde dus dat scheelt veel met se thuiskomst. Bij ons vonden ze elkaar nog steeds even lief na de castratie. Komt vast goed. Leuk die fontein met t plantje ernaast is t net een tropisch regenwoudje.
Ik hoop het zo :epray:
Ze zijn zo super samen en gedragen zich zo super!
Je leest zo veel en vaak dat het mis gaat na de operatie, net ook al weer een bericht op Facebook gezien van iemand die merkte dat haar kittens ineens anders reageerde.

Bedankt!
Ja aankleding met plantjes vind ik wel het leukst, staat toch pontificaal op mijn bar.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7686
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ze zijn nog erg jong hoor. Ik heb nog nooit gelezen dat kittens dan na narcose naar op elkaar reageren. Niet op deze leeftijd. En ook zelden bij 6 maanden. Het zijn meestal de wat oudere katten die raar kunnen reageren. Hier was het meer dat Yuna zo'n raar rood pakje aankreeg dat Bono dat eens moest onderzoeken (waar Yuna niet van gediend was). Maar twee katertjes... dat is narcose, plop plop, snip snip, en bijkomen. Ik zeg dat natuurlijk makkelijk maar die nervositeit zal er toch wel blijven :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Ja heb ze in 2 benches naar huis meegenomen, dat was het afvies en ook met warme dekentjes, heb ef zelfs nog eentje meegekregen, dus allebei dik ingepakt. Maar ik moest met de bus en jij gaat met de auto en kan je de vetwarming aan zetten. Kijk Cutie thuis
Bot was heel lief voor haar. Ontspan, echt het gaat echt goed met geurtjes en ze knappen heel snel op![img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201711 ... e563b5.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201711 ... 9c52c2.jpg[/img]

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

hier zaten ze ook in dezelfde vervoersmand slaperig langs elkaar. en thuis...waar de een waggelend heen ging, ging de ander ook waggelend heen. denk echt dat het verschil is dat ze beide gaan en beide anders, dus toch weer hetzelfde, ruiken. neem voor je eigen gevoel alles mee wat je nodig hebt, maar ik denk dat je ze samen lekker knus tegen elkaar half suffie duffie mee naar huis neemt. goed dat je ze toch even apart houdt, bij ons thuis was dat lastig ,en ik heb 2 stronteigenwijze katten die meteen op de vensterbank wilden springen, wat dus niet ging, en ik heb er als politieman bijgestaan hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze toch echt op de terugweg in twee aparte echte vervoersbenches doen. Jouw creatie vind ik eerlijk gezegd niet echt catproof (eruit ontsnappen). Als je de benches in de auto met de open kant naar elkaar toezet dan kunnen ze elkaar ook zien en ruiken en horen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Eens met castratenkoor over de benches


Hier Simba gisteren laten castreren en bij teruf komst stond die gelijk goed op zijn poten. Snabbel liep gisteren wel even te grommen en te blazen masr vannacht lagen ze op minder dan 30cm van elkaar te slapen. Zeker bij die kleintjes komt dat wel goed.
Sterkte morgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie