Ik heb twee katinnetjes (zusjes van elkaar) van ongeveer 1,2j. Ik heb ze via de dierenbescherming gekregen en ze zijn dus volledig in orde met vaccinaties, gesteriliseerd etc. Hebben ook tot 12 weken bij de mamapoes gezeten.
één van de twee katjes is enorm hard aan mij gehecht, de tweede is meer een typische kat en gaat haar gangetje en komt af en toe flemen. Maar allebei evengrote schatjes die dagelijks hun knuffels en liefde krijgen van mij!
Nu is het probleem dat de super aanhankelijk kattin de gewoonte heeft om te poepen op mijn bed als er bezoek is geweest. Daarom moet mijn bezoek nog niet eens op mijn bed hebben gezeten, eens dit één keer is gebeurd duurt het ook weer enkele dagen voor ze er terug met stopt. Het is ook vaak iets zachtere stoelgang (maar geen slijmen, waterig of iets anders vreemd). Vorige zomer toen ik ze net had plaste ze ook vaak op mijn bed toen ik er al IN lag als ik ze niet genoeg aandacht had gegeven voor het slapen gaan.
Heeft iemand hier misschien tips voor of weet wat ze met dit gedrag net wil bereiken/zeggen?
We hebben één kattenbak die ik meermaals per dag proper maak.
Het lastige is dat ik een loft heb en dus geen deuren, dus ze uit de slaapkamer houden is geen optie. Ze doet dit ook steeds wanneer ik bezig ben of weg ben dus straffen kan ik nooit want dan er is er teveel tijd al tussen

Alvast bedankt!