Goedenmorgen,
Ik zal mij even voorstellen:
Ik ben Edwin en ik heb net 2 kittens. En ik zit met een vraagje. 1 kitten is helenmaal gezond maar die andere hadeen ontstoken oogje. Natuurlijk gelijk naar de dierenarts, een zalfje meegekregen en binnen 2 dagen was het oogje weer open. Nog als op controle geweest en nu druppels voor het oogje zelf. Maar het oogje heeft geen normale kleur meer en is heel donker van kleur en is ook heel dik.
De dierenarts was er heel vaag over en zij kom over een week maar terug maar nu het oogje open is zie ik niet veel vooruitgang meer. Hij ziet momenteel niks door het oogje want ik merk dat die geen diepte kan zien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog doen? Als ik internet mag geloven is het netvlies flink beschadigd.
Groeten, Edwin
Oogprobleem bij kitten
Re: Oogprobleem bij kitten
Als de da vaag is denk ik dat die het dus niet weet.
Hoe dan ook... met een oogje zou ik geen risico nemen. Als je het niet vertrouwd gelijk een (eventueel andere) da naar laten kijken. Die kunnen met vloeistof ook zien of hetnetvlies beschadigd is.
Hoe dan ook... met een oogje zou ik geen risico nemen. Als je het niet vertrouwd gelijk een (eventueel andere) da naar laten kijken. Die kunnen met vloeistof ook zien of hetnetvlies beschadigd is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dag naamgenoot
Ik zou een second opinion vragen bij een andere dierenarts, zelf ga ik in dit soort gevallen het liefste naar een dierenarts die old school is, die hebben meer gezien en vaak al meer uitgedokterd.
Zit er niet een wat oudere bij jullie in de buurt?.

Ik zou een second opinion vragen bij een andere dierenarts, zelf ga ik in dit soort gevallen het liefste naar een dierenarts die old school is, die hebben meer gezien en vaak al meer uitgedokterd.
Zit er niet een wat oudere bij jullie in de buurt?.
- Yo16Ka16No11
- Cheetah
Helemaal eens met de voorgangers. Direct andere da, eentje die niet vaag doet.
Warme groet, Mariska
Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Ik zou op zoek gaan naar een oogheelkundig dierenarts.
Weet niet waar je woont maar je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met het oogheelkundig team van de universiteit kliniek utrecht: http://www.diergeneeskunde.nl/klinieken ... heelkunde/
Weet niet waar je woont maar je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met het oogheelkundig team van de universiteit kliniek utrecht: http://www.diergeneeskunde.nl/klinieken ... heelkunde/