Door herhaaldelijke blaasontstekingen heeft de da laatst besloten Pita op urinary te zetten
In haar urine werden ook etipheelcellen gevonden, plus de zoveelste bacteriele ontsteking
Omdat Pita best wel gevoelig is voor stress nam ik hills c/d stress urinary mee
Maar dit at ze niet goed en ik dacht dat het door stress van haar da bezoek kwam. Een anderhalve week aangekeken maar als het etenstijd was kwam ze niet uit zich zelf naar beneden om te eten dus bracht ik het naar boven en gaf ik het haar waar ze op dat moment was
Ze at er niet goed van. Een week geleden heb ik het hills dieet voer omgeruild en werd er trovet urinary calm voor me besteld ( eerst een proefzakje geprobeerd en die was binnen een dag op dus ik dacht dat dit een succes was) Deze grote zak kwam afgelopen maandag binnen. Pita eet hier beter van, maar niet echt haar bakje leeg wat ik van haar gewend was toen ze voorheen op nierdieet stond ( dit vind ze erg lekker, is haar favoriete brok)
Nog steeds kwam ze niet elke keer naar beneden voor etenstijd.
Zo heeft ze gisterochtend rond 7.30 u gegeten en gisteravond pas weer om 9.30
En toen is ze gaan overgeven, alles kwam er weer uit

Ze wilde gisteravond verder niet nog wat eten
Vanochtend opnieuw geprobeerd en helaas, ook dat kwam er weer uit
Sindsdien wil ze deze brokjes ( trovet urinary calm) niet eten
Aangezien de da dicht is en ik niet kan overleggen dacht ik vanmiddag om haar nierdieet weer te proberen, ze moet immers toch wat eten
En ja hoor, alles ging op, in het begin een klein beetje, een anderhalf uur later een "normale"portie
Gelukkig heeft ze niet meer overgegeven
Ze kwam er zelfs weer voor naar beneden om te mauwen

Dus, komt het door het voer dat ze ineens wel wil eten?
Ze lijkt verder niet ziek, de andere katten mankeren ook niets, ik ga er vanuit dat het geen virus is
Wat is het verschil tussen een nierdieet en een urinary dieet?
Is het schadelijk voor haar blaas als ik haar voortaan nierdieet geef? ( dit omdat ze dit echt lekker vind en ik me geen zorgen hoef te maken over dat ze niet wil komen eten of het niet lekker vindt)
Morgen overleg ik zowiezo even met de da