Vorige week is bij onze Bengaalse 15-jarige kater Gaudí blaasontsteking vastgesteld. Hij had moeite met plassen en voelde zich niet lekker. In de urine zaten veel leukocyten, en ook de kweek wees op een bacteriële ontsteking. Antibioticum ging hij van over z'n nek, dus vanmorgen gestart met Eurologist.
Een uurtje geleden merkte ik dat hij diverse keren tevergeefs op de kattenbak ging, en net zat hij een aantal minuten te persen. Toen hij van de bak kwam, zag ik iets roods uit z'n piemel hangen. Tot m'n eigen verbazing trok ik er een donkerrood 'wurmpje' van zeker 3 cm uit. Het heeft een gladde, stevige structuur. Er zat geen bloed bij, alleen een druppel urine.
Ik heb er een foto van gemaakt, helaas wat onscherp:

(Die dingetjes links onder zijn geen pootjes

Ik ben gelijk naar de DA gegaan om het te laten zien. De dienstdoende DA had zoiets nog nooit gezien. Wellicht toch iets van bloed en weefsel, dat zich in de urine tot een soort vliesje heeft gevormd? Ik heb zelf ook geen idee.... Een unicum dus.
Gaudí lijkt wel wat opgelucht nu (wat natuurlijk niet verbazingwekkend is). De grote vraag is natuurlijk of er nog meer van die 'wurmpjes' in z'n blaas zitten...
Iemand enig idee?
Groetjes,
Erik