Cranberry bij blaasontsteking
Cranberry bij blaasontsteking
Ik kwam vanochtend een mevrouw tegen die beweerde dat alleen cranberrypillen ( gewoon te koop in de drogist) de blaasontsteking van haar hond hadden verholpen. Er is geen ab van de da te pas gekomen.
Nu vraag ik me af, zou dat ook voor katten kunnen werken?
Nu vraag ik me af, zou dat ook voor katten kunnen werken?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Cranberry bij blaasontsteking
Ik zou daar enorm mee uitkijken. Wat goed is voor mens en hond kan voor katten slecht en zelfs giftig zijn. Geen idee hoe dat zit met cranberry. Persoonlijk zou ik het er niet op wagen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik neem niet aan dat cranberry zelf giftig (of slecht) is voor de kat.
http://www.medpets.nl/puur+cranberry/
Of dit dezelfde samenstelling heeft als wat de drogist verkoopt weet ik niet maar daar moet je natuurlijk wel altijd even voor oppassen. Het kan natuurlijk zijn dat de menselijke variant weer extra dingen bevat die slecht zijn voor de kat. En ook de dosering moet je dan uitvogelen. Je moet het sowieso voorzichtig proberen want niet elke kat zal er hetzelfde op reageren (en kan er dus ook misselijk van worden).
http://www.medpets.nl/puur+cranberry/
Of dit dezelfde samenstelling heeft als wat de drogist verkoopt weet ik niet maar daar moet je natuurlijk wel altijd even voor oppassen. Het kan natuurlijk zijn dat de menselijke variant weer extra dingen bevat die slecht zijn voor de kat. En ook de dosering moet je dan uitvogelen. Je moet het sowieso voorzichtig proberen want niet elke kat zal er hetzelfde op reageren (en kan er dus ook misselijk van worden).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
O dat wist ik niet, dat ze daar misselijk van kunnen worden. Goed dat je dat onder de aandacht brengt Rik
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
op het forum hebben we goeie ervaringen met eurologist van huisdierendokter,
k zou inderdaad geen middelen geven die niet voor katten zijn bedoeld/ontwikkeld
k zou inderdaad geen middelen geven die niet voor katten zijn bedoeld/ontwikkeld
Het is bekend dat cranberry de urine verzuurt. Maar om dat aan de kat te geven, hoe doseer je dat?
Persoonlijk zou ik er mij niet aan wagen, want als de urine teveel verzuurt kan je oxalaatstenen krijgen en dan ben je nog veel verder van huis...
Persoonlijk zou ik er mij niet aan wagen, want als de urine teveel verzuurt kan je oxalaatstenen krijgen en dan ben je nog veel verder van huis...
-
- Tijger
Ik sluit me hierbij aan: ik zou mijn kat nooit cranberry geven, zonder zeker te zijn van de juiste dosering.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Met Artemis eens. Veel te riskant urine te verzuren met cranberry of vitamine C pilletjes wat ook nog steeds wel wordt geadviseerd. Als het omslaat in TE zuur dan is het middel erger dan de kwaal.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Dat de urine verzuurt door cranberry wist ik niet. Dan ben ik toch blij dat ik deze vraag heb gesteld
Ik hou het dus gewoon op eurologist bij blaasproblemen

Ik hou het dus gewoon op eurologist bij blaasproblemen
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy