Kitten te dik

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
San19772
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 okt 2016 15:14

Kitten te dik

Bericht door San19772 »

Onze kater kitten (50% Noorse boskat en 50% Europese korthaar) is nu bijna 5 maand oud en bijna 4 kg. Hij is bij ons sinds hij 9 weken is. Bij zijn geboortehuis kreeg hij volwassen kattenvoer (brokjes) en volwassen natvoer en at soms zelfs met de pot mee vd mensen. Hij was dus best stevig toen hij bij ons kwam. Bij ons krijgt hij kittenvoer (alleen brokjes) van science plan en we wegen het af. Hij krijgt al tijden heel iets minder dan dat hij vlgs de verpakking met zijn gewicht moet hebben en hij snoept niks bij. Maar hij blijft stevig. We hopen dat hij op volwassen leeftijd geen overgewicht krijgt, maar hoe kunnen we dat voorkomen? Want hij moet natuurlijk nu ook genoeg binnenkrijgen om goed te kunnen groeien.

Hij krijgt 2x per dag 40 gram of 3x per dag 30 gram (beetje afhankelijk van hoe hongerig hij is) kitten brokjes van science plan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7746
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten te dik

Bericht door Rik »

Ik neem aan dat Rafaël binnenkort ook wel gecastreerd gaat worden. Dan zou ik nu al van de Hills (science plan) kitten afstappen op een brok voor volwassen. Ik weet niet wat Elvis krijgt? Ik zou een brok rijk aan vlees en zonder granen aanraden (zoals Applaws e.d.). Rafaël heeft met zijn gestel geen kittenbrokjes meer nodig. Ik zit hier met hetzelfde met Bono. Die was ook vanuit het nest altijd al een forse jongen maar nu met 5,5 maand ook al 4,4kg :( Hij krijgt nu nog onbeperkt brokken een 3x per dag natvoer maar dat moet ik dus ook gaan minderen.

Hoe geef je eigenlijk de brokken? Eet hij die dan gelijk op? Snoept hij ook niet van de brokken van Elvis?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
San19772
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 okt 2016 15:14

Re: Kitten te dik

Bericht door San19772 »

Rafaël wordt eind vd maand gecastreerd. Elvis krijgt ook brokken, alleen dan natuurlijk de volwassen versie. Rafaël snoept niet van de brokjes van Elvis, daar zorgen we voor door Elvis op een hoge plek eten te geven waar Rafaël niet bij kan.
Tot 302 weken geleden schrokte Rafaël alles snel naar binnen en had binnen 5 min zijn bakje leeg. 2 weken geleden zijn we een paar dagen weg geweest en gaf mijn schoonmoeder Elvis en Rafaël 1x per dag eten. Elvis kwam toen alleen even voor eten in huis en ging daarna met mijn schoonmoeder weer naar buiten. Rafaël kreeg toen dus 1x per dag de daghoeveelheid. Sindsdien doet hij zo'n uurtje over 2 om een bakje leeg te eten.
Plaats reactie