Kattenverdrijver met ultrasoon geluid
Kattenverdrijver met ultrasoon geluid
Hier staat een kattenverdrijver. Dit is een luidspreker waaruit zeer hoge pieptonen uitgestoten wordt. Het geluid moet vele diersoorten (met name katten) wegjagen. Het jaagt tevens ook kleine kinderen weg, zelfs uit je eigen tuin. Zijn er mensen die dit geluid wel eens gehoord hebben?
Re: Kattenverdrijver met ultrasoon geluid
Ja, ik heb het als kind vaak gehoord. Mijn opa heeft zo'n apparaat en we kwamen er regelmatig.
Als wij kwamen vroegen we altijd of hij uit kon omdat het een zeer irritant geluid is. Dat kon dan uiteraard en mijn opa wist dan weer dat hij het nog deed
Maar waarom verbaasd dat het mensen weg jaagt uit je eigen tuin? (Ik zeg bewust mensen want mijn tante hoorde het ook sowieso nog toen ze de 30 gepasseerd was. Zijn dus niet alleen kleine kinderen)
Als wij kwamen vroegen we altijd of hij uit kon omdat het een zeer irritant geluid is. Dat kon dan uiteraard en mijn opa wist dan weer dat hij het nog deed

Maar waarom verbaasd dat het mensen weg jaagt uit je eigen tuin? (Ik zeg bewust mensen want mijn tante hoorde het ook sowieso nog toen ze de 30 gepasseerd was. Zijn dus niet alleen kleine kinderen)