Ik schrijf hier omdat ik even niet weet wat wijsheid is.
Mijn Poes (genaamd Poes) van 2 had afgelopen donderdag op mijn bed geplast. Daarna ging ze opeens vaak naar de kattenbak en dan kwamen er kleine beetjes. Vrijdagochtend zat ik direct bij de dierenarts.
Er kon geen urine worden afgenomen, maar bij het voelen was wel duidelijk dat de blaas geïrriteerd was. Omdat het weekend voor de deur stond heb ik een antibioticum (Clavubactin 50/12.5mg) meegekregen en een ontstekingsremmer (loxicom). Met als advies de antibiotica tweemaal daags toe te dienen en de loxicom eenmaal daags. Totale kosten: 80 euro. Ook het advies gekregen dat het voor het einde van het weekend zo goed als over moest zijn (na 3 dagen dus).
Nu is het maandag. Poes gaat wel wat minder naar de WC, heeft geen koorts, is speels. Eet wel wat minder (ik vermoed door de antibiotica) en drinkt net zo weinig als eerst

Het advies van de dierenarts nu is om langs te komen met Poes en een bloedonderzoek te doen. Ik vind dit toch wat vreemd aangezien de urine nog niet eens gecheckt is?
Dierenarts doet vaak alsof dingen meteen acuut levensgevaar zijn, met alle dikke rekeningen van dien. Ik heb het uiteraard voor Poes over, maar het moet wel zin hebben.
Heeft iemand advies?