Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Mijn naam is Sylvana en ik ben de trotse eigenaar van 2 lieve schatten van katers.
Een ouwetje van 16,5 en een jonge God van 6 jaar.
De laatste periode (half jaar) is het bezoeken van de dierenarts bijna een abonnement geworden met mijn oude kat. Inmiddels geconstateerd met nierfalen

Prima, nierfalen.. valt mee te leven. Nierdieet en medicatie (semintra).
Maar nu komt het; afgelopen vrijdag stond ik smorgens op en tot mijn schrik zag ik daar een kat zitten met een hangend kopje. Zijn hoofdje optillen lukte niet meer.
Het was een akelig gezicht. Meteen weer contact opgenomen met de dierenarts en ik kon gelijk terecht. (09:00 uur)
Hij moest blijven maar de dierenarts kon pas om 12:00 uur naar hem kijken. Nou, ik dacht dan is die er maar vast... mocht de situatie verslechteren is mn kat in goede handen.
17:00 uur savonds werd ik gebeld. (In de tussentijd heb ik zelf nog gebeld want het duurde me te lang eer ik wat hoorde)
Ze hadden bloed afgenomen (om te bepalen of er eventueel een kalium te kort is) en mijn kater heeft een x aantal uur een infuus gehad wat de nieren heeft gespoeld.
De uitslag van het bloed zou echter pas maandag bekend zijn. Ik mocht mijn kater ophalen. 18:00 uur.
Zaterdag & Zondag.
Ik heb het hele weekend met een zielig hoopje kat gezeten dat met zijn hoofdje in het tapijt lag. Maarja... de uitslag was pas maandag bekend dus we konden niks!
Maandag.
+/- 17:00 uur werd ik gebeld. (Ja ik had alweer eerder gebeld, want ik wilde weten of ze al meer wisten)
Uitslag van het bloed, een kalium tekort. Medicatie was niet op voorraad dus dat zou de dierenarts bestellen.
Ho even! Het hele weekend zit mijn kater al als een ellendeling en nu kan ik nog steeds niet behandelen?
Ik regel zelf wel wat, welke dossering heeft mijn kater nodig? Dat wist meneer de dierenarts niet, want het kwam niet zo veel voor in de praktijk dus dat zou die nog berekenen.

Ik heb een andere dierenarts gebeld, en deze had toevallig nog wat Tumil K op voorraad wat ik mocht komen halen. Heel fijn!
Nu is mijn vraag, hoe lang mag ik dit medicijn geven? Aangezien mijn katers kopje alweer vrolijk naar het plafond kijkt! Na 1 gift van de Tumil K.
Ik wil ook niet onnodig kalium aanvullen als het niet nodig is.. of kan dit geen kwaad?

Ik hoor het wel! Groetjes van mij.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk