Mijn poes (10 maanden oud) is nu -denk ik- zo'n 2,5 week geleden gevallen.
Ze is jong, (en dom, haha) en gaat dus op plekjes staan die gevaarlijk zijn.
Er leek niks aan de hand. Ze likte haar pootje wat meer dus ik dacht dat die zeer deed. Na een uurtje sprong, liep en speelde ze gewoon weer zoals vanouds.
Na een week wou ik toch een afspraak maken bij de dierenarts. Het leek alsof het wondje op haar nageltje niet wou genezen en als ze haar nagels uitdeed (bij het uitrekken of het scherpen van haar nagels) zag je een grote rode bal op haar nagelbed.
Bij de dierenarts een antibiotica kuurtje gehad. Het bleek te zijn ontstoken. Daarnaast ook een product gekregen om restjes oud bloed op de ruimen (zelf kreeg ze deze niet schoon).
4 dagen geleden de laatste pil gegeven, maar de ontsteking is niet weggegaan. We hebben voor komende zaterdag een nieuwe afspraak staan.
Naar nagel zelf ziet er goed uit, ook zit er geen prut en oud bloed meer, enkel dus een grote rode bal.
Mijn vraag is:
- Moet ik doorgaan met het schoonmaken van haar nageltje. Ze heeft hier namelijk echt een hekel aan. Het product desinfecteert, mijn partner wil dus dat ik daarmee doorga, maar ik heb zelf het idee dat je een ontsteking onder de huid niet kan oplossen door een desinfecterend middel?
- Hoe komt het dat de ontsteking na een antibiotica kuur niet weg is? (Ze kreeg tweemaal daags, 5 dagen lang, 62,5mg clavabaltin)
Alvast bedankt