Ik heb een aantal vragen over nierfalen, helaas zijn er hier best wat 'deskundigen' zag ik al...
Helaas is bij onze oudste poes (14 jaar) afgelopen vrijdag nierfalen geconstateerd. Ik merkte al een aantal dagen dat ze meer dronk en weet dat dat bij een kat alarmerend kan zijn. Ik heb dus gelijk een afspraak gemaakt en na een aantal onderzoeken blijkt inderdaad dat haar nierwaardes zijn verhoogd. Gelukkig zijn we er erg vroeg bij, de waardes schijnen nog maar licht te zijn verhoogd. Ze is wel direct op een nierdieet gezet. Verder hebben ze een aantal zaken uitgesloten, zoals nierbekkenontsteking, suiker, schildklierproblemen. We hebben nu nog de optie om een echo te laten maken, de dierenarts belt ons vanmiddag terug om e.e.a. uit te leggen en toe te lichten.
We zijn nu dus op niervoer overgestapt. We hadden specific meegekregen, maar daar waren ze niet zo happig op (met name het natvoer vonden ze niets). Gisteren heb ik Hills brokken en natvoer gehaald en dat gaat beter.
Is het ok om een aantal soorten niervoer naast elkaar te geven? We hebben namelijk 3 katten en ze vinden altijd iets verschillends lekker

Ik ga in ieder geval nog goed doorlezen hier op de site en we hopen dat de poes nog een lange tijd een goed leven heeft, haar zus zijn we namelijk verloren aan acuut nierfalen, dat was helaas binnen een paar weken gebeurd. Daarom schrokken we vrijdag eigenlijk heel erg, maar de dierenarts denkt dat we het proces nog goed kunnen 'rekken' door direct aanpassingen te maken. Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!