Boris agressief als hij eten heeft

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Drea87
Kitten

Boris agressief als hij eten heeft

Bericht door Drea87 »

Hallo,
Boris is een half jaartje oud. Wij hebben verder nog 2 vrouwtjes rond lopen.
Maar ons probleem is op het moment, dat als boris eten van de tafel afpakt en er mee weg is. Zodra ik het wil afpakken hij begint te grommen en blazen.
Ik pak hem dan bij zijn nekvel maar zijn nagels zet hij in mij hand. Hij blijft grommen en word best agressief. Uiteindelijk door met plantenspuit te spuiten laat hij los.(wij gebruiken de planten spuit ook als hij op de tafel komt dat weet hij ook want zodra hij het ding zie is hij ervan af)
Hoe kunnen we dit gedrag afleren, heeft iemand tips?
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Boris agressief als hij eten heeft

Bericht door Dinky »

Dit is heel natuurlijk gedrag in de vorm van de prooi beschermen.
Er is net een inspanning geleverd om de prooi te pakken te krijgen en dat geef je niet zomaar af want je weet niet wanneer je weer een prooi vangt.

Het is zaak te zorgen de situatie te voorkomen. Met andere woorden zorgen dat hij het eten niet te pakken kan krijgen, dan hoef je het ook niet af te pakken en kan je de agressie voorkomen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

in zijn nekvel pakken is ongeveer de zwaarste straf en zou ik altijd vermijden!!!
je loopt hiermee de kans dat jullie relatie onder druk komt te staan en dat hij zich tegen je gaat keren.
ik bedoel aanvallen en bijten..
is hij gecastreerd?

vermijden zoals mirjam ook al schrijft is het beste..
en hoe kan hij eten van tafel jatten.. wat voor voedsel is dat dan..?
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Voorkomen en anders hem katten snoepjes aanbieden in de hoop dat hij het andere los laat
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Drea87
Kitten

Bericht door Drea87 »

Adriana schreef:in zijn nekvel pakken is ongeveer de zwaarste straf en zou ik altijd vermijden!!!
je loopt hiermee de kans dat jullie relatie onder druk komt te staan en dat hij zich tegen je gaat keren.
ik bedoel aanvallen en bijten..
is hij gecastreerd?

vermijden zoals mirjam ook al schrijft is het beste..
en hoe kan hij eten van tafel jatten.. wat voor voedsel is dat dan..?
Oke nekvel pakken doe niet meer. Vlees van brood tot boterham zelf. Je hoeft maar even niet op te letten en hij heeft het... Hij staat ook gelijk aan je voeten als je met eten naar de tafel loop.
Plaats reactie