Voer voor kitten van 6 maanden

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Lishi

Voer voor kitten van 6 maanden

Bericht door Lishi »

Hi allemaal,

dit is mijn eerste bericht op dit forum, dus ik zal me even voorstellen:
Ik ben Dana, 23 jaar, student en voor het eerst zorg ik voor een kitten: Lizzy.
Toen ik thuis woonde hadden wij een hele dikke gezellige lapjespoes, maar toen mijn ouders emigreerden (en ik helaas nog in een studentenflat woonde, waar geen huisdieren mochten) hebben zij haar aan een oudere man gegeven, die geen kitten wilde maar wel wat gezelschap.

Tegenwoordig heb ik een appartementje op de begane grond met tuin, en sinds twee maanden zorg ik voor Lizzy. Ze heeft al lekker de buitenwereld (de tuin, en die van de buren) ontdekt. Ze is vaak overdag rustig en 's avonds speelt ze heel veel. Ze woonde bij een andere familie bij mij in de buurt (met meerdere katten, een hond en heel veel cavia's). Omdat ze niet zo lief was voor de knaagdiertjes, moest Lizzy zo snel mogelijk weg.

Gisteren ben ik met Lizzy bij de dierenarts geweest om haar gewicht te meten en een afspraak te maken voor de sterilisatie. Ze woog 3kg, wat naar mijn idee (en volgens de kitten-groeicurve) best fors is (21 mei 2015, dus zes maandjes).

Vandaag was ik bij de Albert Heijn en zag ik Whiskas in de aanbieding met daarbij gratis voerbakjes.
Het zijn maaltijdzakjes, maar voor 1+ en 7+ jaar, hier kwam ik natuurlijk thuis pas achter...
Er zijn speciale zakjes voor 2-12 maanden, las ik online.
De doos voor 7+ heb ik al opengemaakt en haar één van gegeven voordat ik het had gelezen. De doos van 1+ zal ik ruilen voor 2-12 maanden als de meerderheid denkt dat dat verstandiger is.
Het is zonde om het weg te gooien en ik heb geen vrienden met katten die natvoer krijgen.