Concept For Life

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Concept For Life

Bericht door Sydney »

Hallo allemaal, ik zat net op Zooplus te kijken en mijn oog viel op dit merk:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kattenvoer

Concept For Life dus, ik had het nog nooit gezien maar wel opeens bovenaan qua wat klanten aanbevelen. Is er iemand hier die dit merk kent? Hoe vinden jullie het er 'op papier' uitzien? Weet iemand waar dit merk geproduceerd wordt (kon het niet vinden).

Ik was zomaar benieuwd eigenlijk...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Concept For Life

Bericht door Sydney »

o haha, ik zie nu dat het op Zooplus alfabetisch staat :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Concept For Life

Bericht door Dinky »

Ik zag hem afgelopen week inderdaad ook ineens staan op zooplus.
Naar mijn idee ziet het er niet raar uit ;-)

Qua productie zie ik het ook niet op zooplus staan. Via Google kom ik ook alleen maar bij zooplus uit.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concept For Life

Bericht door Ilone »

Ik vind het eiwit gehalte van de meeste varianten wel aan de hoge kant eigenlijk....38%??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Concept For Life

Bericht door Dinky »

Ik dacht eiwitpercentage van 32% te zien staan en dat is volgens mij vrij gangbaar.
38% is inderdaad aan de hoge kant ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Concept For Life

Bericht door Adriana »

de hoeveelheid toegevoegde kunstmatig vervaardigde stofjes (vits+mins etc) is bij alle soorten erg hoog en ik ben er ook niet achtergekomen waar het voer vandaan komt. lijkt wel soort van 'eigen merk' van Zooplus.
check altijd het eiwitgehalte bij seniorvoer en dat is wat aan de hoge kant.. wel behoorlijk hoog vezelgehalte en dat is dan wel weer erg positief.. en kleine probeerzakjes en dat is handig..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 09159#more
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Concept For Life

Bericht door Sydney »

Dank jullie wel! Ik vind het er ook best ok uit zien en eigenlijk zie ik ook geen eiwitpercentages van rond de 38%, wel rond de 32% inderdaad. Ik vind het alleen zo gek dat dit merk er 'opeens' tussen staat maar dat er al wel allemaal recensies staan. En ik vind het ook jammer dat ik geen website ofzo kan vinden van dit merk. De kleine probeerzakjes zijn inderdaad wel handig...ik ga er nog 's over nadenken...
Ik zag trouwens dat Granatapet ook weer een aantal nieuwe soorten heeft....nog meer stof tot nadenken ;-)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Concept For Life

Bericht door Sifra »

Adriana schreef: lijkt wel soort van 'eigen merk' van Zooplus.
Het is exclusief te koop bij Zooplus en bij Bitiba. Als je onderaan de site het Impressum aanklikt, zie je dat Zooplus en Bitiba door dezelfde directie geleid worden...
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Concept For Life

Bericht door Sydney »

Ja, inderdaad misschien een eigen merk dan, ik kan het ook nergens anders vinden. Ze promoten het in ieder geval erg hard bij zooplus, bij elk ander merk staat onderaan 'alternatief product'' : concept for life.

Ik zag dat ze bij Zooplus een actie hadden; een zakje van Concept for life van 400 gram met blikjes Cosma er bij, beide merken wilde ik proberen, dus heb het besteld. Op het zakje concept for life staat dat het bij Matina GmbH vandaan komt. Ik zie op de website dat ze o.a. ook de merken Purizon, greenwoods, cosma, smilla hebben. De brokjes zien er op zich prima uit, ze zijn wat klein met een gaatje (net zoiets als almo), de katten vonden ze erg lekker. Ik wilde eigenlijk de sensitive versie, maar die zat niet in de actie, ik heb nu 'All cats'. Even kijken of de katten op langer termijn ook enthousiast blijven en of het verder geen klachten geeft, maar zo in de eerste instantie vind ik het best ok.
Plaats reactie