ben ik weer met een vraag voor Moos, maar dan in een andere categorie.
Mocht je nog niet over Moos gelezen hebben. Moos is een hele lieve kater en sinds een weekje bij ons, hij komt uit het asiel, is daar half juni binnengekomen als verwilderde zwerver en hij is geschat op ong. 4 jaar jong.
Sinds hij bij ons is, houden we zijn ruimte beperkt. Hij verblijft nu dus sinds een dag of 9 in onze huiskamer/keuken. De eerste dag is hij zijn reismand niet uitgekomen. 's Nachts toen de kust veilig was heeft hij gegeten, gedronken, gepoept en de aanrecht verkend en is onder de bank gekropen. Daar hebben we hem 24 uur later gewoon onderuit kunnen schuiven. Hij vindt het namelijk heerlijk om gekroeld te worden. De eerste dagen heeft hij ons leeggemolken met zijn nagels

's Avonds komt hij heerlijk bij ons liggen op de bank of op schoot maar zodra mijn man opstaat pikt hij zijn plek op de bank in.
Hij ligt dus steeds minder onder de bank, maar hij zondert zich wel graag af als hij ergens van geschrokken is, zich onbehaaglijk voelt, of gewoon alleen wil zijn. De laatste 2 dagen gaat hij dan achter het gordijn zitten maar als je roept komt hij wel tevoorschijn als hij daar zin in heeft.
Hij is bang als de achterdeur openstaat (er zit een hordeur voor dus hij kan (nog) niet naar buiten) en de eerste paar dagen was hij ook erg bang als de deur naar de gang openging.
De gangdeur is momenteel erg interessant. Hij wil heel graag naar boven, is al een keer samen met me naar boven geweest om te kijken maar ging ook uit zichzelf weer naar beneden.
Onze bedoeling is om een kattenluik in de gangdeur te maken zodat we in de gang de kattenbak kunnen gaan zetten en hij ook naar de 1e verdieping en zolder kan.
Wanneer is het handig om zijn leefruimte uit te gaan breiden?
In de huiskamer/keuken is die ruimte natuurlijk nogal beperkt denk ik met als gevolg dat hij o.a. bovenop de keuken, koelkast en afzuigkap gaat springen. Heb het kinderslot op de inductiekookplaat zelfs al in moeten schakelen.
Hebben jullie suggesties?