Hoi allemaal,
Deze vraag zal vast al eens zijn gesteld maar misschien is dit een iets ander geval.
Ik heb twee katers van dik twee jaar. Het zijn broers.
Ze kunnen naar buiten wanneer ze willen en naar binnen wanneer ze willen.
Freek (kat 1) heeft sinds een week of 5 zijn knipvlies over beide ogen. Uiteraard naar de dierenarts geweest maar die kon niets bijzonders zien aan Freek. Hij is niet ziek, eet goed, kroelt lekker en komt graag buiten.
Kortpm, even aankijken dus.
Afgelopen zaterdag was ik weer met Freek (en zijn broer Bram) bij de DA omdat hij zijn inenting moest hebben. DA kon nog steeds niets vinden mbt die ogen.
Nu kom ik vandaag thuis en heeft zijn broertje Bram precies hetzelfde. Ook niet ziek, eet als een dijker, kroelerig en graag naar buiten.
Werpt dit een ander licht op de zaak nu ze het allebei hebben?
Wie heeft hier ervaring mee.
Beide katten knipvlies over beide ogen maar niet ziek
-
- Kitten
Re: Beide katten knipvlies over beide ogen maar niet ziek
welkom op het forum!
even voor je gegoegeld
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... pic=2404.0
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 74&t=20874
staan de nodige tips in beide topics..
heeft je dierenarts temperatuur opgenomen?
even voor je gegoegeld
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... pic=2404.0
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 74&t=20874
staan de nodige tips in beide topics..
heeft je dierenarts temperatuur opgenomen?
-
- Kitten
Hallo Adriana,
Dank voor de link.
Ja, de temperatuur is opgenomen bij de DA. Ik heb dat zelf ook gedaan thuis maar normale temperatuur.
Het is zo apart dat ze het nu allebei hebben.
Groetjes
Linda
Dank voor de link.
Ja, de temperatuur is opgenomen bij de DA. Ik heb dat zelf ook gedaan thuis maar normale temperatuur.
Het is zo apart dat ze het nu allebei hebben.
Groetjes
Linda
het is in zekere zin 'gunstig' dat de broertjes er nu beide last van hebben.
voorzover je da heeft onderzocht mankeren ze niks, ook normale temperatuur.
heb nog even verder voor je gezocht maar ik kom weinig oplos-info tegen.
wel ab-injecties bij koorts maar dat is geen structurele oplossing denk ik..
dus lijkt het op soort van intolerantie, alleen waarvoor?
dat kan van alles zijn, van kattenbakkorrels tot en met schoonmaakmiddelen of parfum of luchtverfrissers.... het kan in het voer zitten of welk ander stofje waar ze mee in aanraking komen.
100% vat heb je daar niet op want ze komen buiten, dus de veroorzaker kan zich ook buiten bevinden....
eliminatie is een lastig traject.. maar ik denk dat dit de enige manier is om het probleem te verhelpen.
dus zul je hun omgeving moeten nalopen op allerlei rare stofjes en om te beginnen stapsgewijs voer en kattebakkorrel-soort en merk moeten veranderen.
en hun buiten-omgeving moeten checken want wie weet eten ze daar wel hele foute dingen, waar ze nu merkbaar nog geen last van hebben maar die op de langere duur erg schadelijk kunnen zijn.
meld je even terug?
voorzover je da heeft onderzocht mankeren ze niks, ook normale temperatuur.
heb nog even verder voor je gezocht maar ik kom weinig oplos-info tegen.
wel ab-injecties bij koorts maar dat is geen structurele oplossing denk ik..
dus lijkt het op soort van intolerantie, alleen waarvoor?
dat kan van alles zijn, van kattenbakkorrels tot en met schoonmaakmiddelen of parfum of luchtverfrissers.... het kan in het voer zitten of welk ander stofje waar ze mee in aanraking komen.
100% vat heb je daar niet op want ze komen buiten, dus de veroorzaker kan zich ook buiten bevinden....
eliminatie is een lastig traject.. maar ik denk dat dit de enige manier is om het probleem te verhelpen.
dus zul je hun omgeving moeten nalopen op allerlei rare stofjes en om te beginnen stapsgewijs voer en kattebakkorrel-soort en merk moeten veranderen.
en hun buiten-omgeving moeten checken want wie weet eten ze daar wel hele foute dingen, waar ze nu merkbaar nog geen last van hebben maar die op de langere duur erg schadelijk kunnen zijn.
meld je even terug?