Mijn vriend en ik twijfelen voor welke kat we zullen gaan, wat is jullie mening? ( eerste is Nebelung en tweede is Ragdoll)
(bron wikipedia)De Nebelung is een vrolijke, speelse, aanhankelijke, zachtaardige en intelligente kat. Ondanks dat het een actieve kat is, kan hij prima binnen leven. De Nebelung is gericht op zijn eigen gezin en terughoudend tegenover vreemden. Het is wel een kat die graag gezelschap heeft van de mens of van een soortgenoot.
(bron wikipedia)Ragdolls zijn vrij rustige, aanhankelijke katten. Het zijn doorgaans geen schootzitters, maar zijn wel altijd in de buurt te vinden, bij voorkeur naast je. Ze volgen je vaak als een hondje waarbij je moet opletten dat ze je niet voor de voeten lopen. Ze zijn heel sociaal, erg op mensen gericht, ontzettend nieuwsgierig en vriendelijk. Ragdolls blijven hun leven lang speels. Ragdolls zijn geschikt voor gezinnen met kinderen en kunnen het ook goed vinden met andere dieren. Het zijn zeer geschikte binnenkatten maar een kattenren of afgesloten tuin wordt ook op prijs gesteld.
nee, ook een fokker loopt risico met een alleen opgroeiend kitten en daarover staan bepalingen in het koopcontract.Catlover97 schreef:Betekent dat dat de fokker ze in tweetallen verkoopt?
Je kunt een uiterlijk zelf bepalen/kiezen, maar een karakter op bestelling, nee. En zoals eerder gezegd binnen een ras kunnen karakters enorm verschillen. Het alleen kunnen zijn kun je vergemakkelijken door er twee te nemen. Voor de rest is het afwachten hoe een kitten uitgroeit.Catlover97 schreef:Bedankt voor de info! Maar met 2 katten kan ik dus ook kiezen voor een raskat en een huis tuin en keuken kat uit het asiel? of moeten het persé 2 raskatten zijn? Wij zoeken graag een speelse, aanhankelijke lieve kat die ook bijna elke dag een tijdje alleen kan zijn. Het liefst langharig dus als iemand meerdere rassen weet die ongeveer in dit profiel passen...