Is me kitten ziek?
Is me kitten ziek?
Hallo allemaal ik heb een vraagje heb al heel veel gelezen hier over kittensgedrag en ben nu heel ongerust want me kitten is heel rustig? Ze speelt wel veel en rent elke dag 1x de trap op en af maar doet verder niet veel behalve als ik met haar speel? Ik ging hier even lezen over poezen die alleen zijn me ouders willen er perzee 1 en niet meer maar ik maak me zorgen dat ze nu niet genoeg speelt en rustig is. Ze is 15 weken poesje ze kauwt soms op baasjes maar ook met aaien is ze rustig en ze volgt ons overal maar alleen rustig. Soms denk ik dat ze stiekem hond is want ze wacht op me bij de voordeur tot ik thuis kon. Ik ga niet naar school omdat ik ziek ben dus speel elke dag veel met haar misschien is ze heel erg moe? Ben al naar de dierenarts geweest maar die zei dat ze helemaal gezond is ik wilde er nog een keer heen maar me ouders zijden dat ze dat te duur vinden en dat ze niks heeft. Ik weet niet wat ik moet doen ik ben heel erg bang dat ze heel ziek is of misschien heimwee heeft? We hebben haar nu vier weken
Re: Is me kitten ziek?
Ik denk dat ik je ook wel gerust kan stellen al is het lastig omdat ik het kitten niet zie.
Je schrijft dat ze wel veel speelt dus dat is prima en kittens slapen ook nog erg veel (tussen het spelen door) want groeien kost heel veel energie.
Wanneer ze goed eet, drinkt, poept en plast dan zou ik me niet ongerust maken.
Is ze al wel twee keer ingeënt? (dat moet met een week of 10 en daarna nog een keer met 12 of 13 weken). En verder is het belangrijk dat ze regelmatig ontwormd wordt (Milbemax van de dierenarts; geen goedkope rommel uit de dierenwinkel want dat helpt niets en dan de versie voor kittens.)
Hier lees je hoe vaak een kitten ontwormd moet worden: http://www.drakenmolen.nl/portal/index. ... twormen-36
En dieren kosten geld. Niet alleen aan voer en grit, maar ook aan de dierenarts. Dat hoort er nu eenmaal bij wanneer je goed voor je kat wilt zorgen.
Straks, wanneer ze een maand of 6 à 7 is moet ze ook nog gesteriliseerd worden anders zal ze zeker ontsnappen en een nestje krijgen en dat kost meer dan 1x steriliseren, plus dat de asiels al erg vol zitten met kittens.
Het is ook verstandig om zo nu en dan vlooiendruppels te geven, maar daar is ze nu eigenlijk nog een beetje te jong voor dus ik zou het goed in de gaten houden en daar volgend jaar voorjaar pas mee beginnen. Ik gebruik zelf Advantage, dat is verkrijgbaar bij de dierenarts. En net als bij wormpilletjes geldt ook hier: het is wel wat duurder dan andere merken, maar het helpt echt goed. En wat heb je eraan om iets te kopen wat dan wel goedkoop is, maar niet helpt?
Iets meer adviezen dan waar je om vroeg, maar ik hoop dat je zo even vooruit kunt.
En vooral heel veel genieten van je kitten want ze zijn zo groot!
Een advies voor je ouders: leg 25 euro per maand apart voor evt. dierenartskosten dan komen jullie nooit voor verrassingen te staan.
Je schrijft dat ze wel veel speelt dus dat is prima en kittens slapen ook nog erg veel (tussen het spelen door) want groeien kost heel veel energie.
Wanneer ze goed eet, drinkt, poept en plast dan zou ik me niet ongerust maken.
Is ze al wel twee keer ingeënt? (dat moet met een week of 10 en daarna nog een keer met 12 of 13 weken). En verder is het belangrijk dat ze regelmatig ontwormd wordt (Milbemax van de dierenarts; geen goedkope rommel uit de dierenwinkel want dat helpt niets en dan de versie voor kittens.)
Hier lees je hoe vaak een kitten ontwormd moet worden: http://www.drakenmolen.nl/portal/index. ... twormen-36
En dieren kosten geld. Niet alleen aan voer en grit, maar ook aan de dierenarts. Dat hoort er nu eenmaal bij wanneer je goed voor je kat wilt zorgen.
Straks, wanneer ze een maand of 6 à 7 is moet ze ook nog gesteriliseerd worden anders zal ze zeker ontsnappen en een nestje krijgen en dat kost meer dan 1x steriliseren, plus dat de asiels al erg vol zitten met kittens.
Het is ook verstandig om zo nu en dan vlooiendruppels te geven, maar daar is ze nu eigenlijk nog een beetje te jong voor dus ik zou het goed in de gaten houden en daar volgend jaar voorjaar pas mee beginnen. Ik gebruik zelf Advantage, dat is verkrijgbaar bij de dierenarts. En net als bij wormpilletjes geldt ook hier: het is wel wat duurder dan andere merken, maar het helpt echt goed. En wat heb je eraan om iets te kopen wat dan wel goedkoop is, maar niet helpt?
Iets meer adviezen dan waar je om vroeg, maar ik hoop dat je zo even vooruit kunt.
En vooral heel veel genieten van je kitten want ze zijn zo groot!
Een advies voor je ouders: leg 25 euro per maand apart voor evt. dierenartskosten dan komen jullie nooit voor verrassingen te staan.
bedankt!! Ja me ouders hebben vroeger altijd een kat gehad tot ik wat ouder werd wilde ze de zorg voor mij op ze nemen maar ik ben veel thuis en soms alleen en wilde zp graag een kitten voor in huis ze is echt me alles maar ben gewoon zo bang dat ze dood gaat.
Me ouders hebben haar al twee keer laten inenten en hebben ook ontwormen en vlooien gedaan ik kam haar elke dag met vlooienkam dus is wel goed denk ik of niet? Ik wilde nog keer naar de dierenarts maar mag niet zomaar van huis weg zonder iemand en me ouders zeiden is niet nodig ze is gezond en glanst en blij alleen zo rustig en ze speelt alleen als ik met haar wil spelen dus ze rent achter balletjes aan die in gooi en komt die ook terug brengen maar als ik niet gooi gaat ze op me voeten liggen en als ik lang wacht gaat ze slapen is dat wel normaal??
Me ouders hebben haar al twee keer laten inenten en hebben ook ontwormen en vlooien gedaan ik kam haar elke dag met vlooienkam dus is wel goed denk ik of niet? Ik wilde nog keer naar de dierenarts maar mag niet zomaar van huis weg zonder iemand en me ouders zeiden is niet nodig ze is gezond en glanst en blij alleen zo rustig en ze speelt alleen als ik met haar wil spelen dus ze rent achter balletjes aan die in gooi en komt die ook terug brengen maar als ik niet gooi gaat ze op me voeten liggen en als ik lang wacht gaat ze slapen is dat wel normaal??
Ze slaapt de hele nacht ook bij me in bed haha ze is wel heel aanhankelijk blijft altijd bij me in de buurt en dat vind ik heel fijn ze is echt me maatje
Ze slaapt de hele nacht ook bij me in bed haha ze is wel heel aanhankelijk blijft altijd bij me in de buurt en dat vind ik heel fijn ze is echt me maatje
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik denk dat het wel goed gaat met je kitten. Ze klinkt als een tevreden poesje. Maak je maar geen zorgen, het ene kitten is gewoon drukker dan het andere. En als je elke dag al met haar speelt dan is ze daar duidelijk moe en tevreden mee.
Probeer van haar te genieten en je minder zorgen te maken. Goed zo dat je haar elke dag kamt ook, dat is heel verstandig. Alleen anti-vlooienmiddel gebruiken als ze echt vlooien heeft. En dat houd je goed in de gaten als je haar elke dag kamt.
Net als Annet raad ik je aan haar met 6-7 maanden te laten steriliseren.
dan voorkom je een hoop leed. Niet eerst een krolsheid afwachten, want dat vergt heel veel energie van haar lijfje.
Probeer van haar te genieten en je minder zorgen te maken. Goed zo dat je haar elke dag kamt ook, dat is heel verstandig. Alleen anti-vlooienmiddel gebruiken als ze echt vlooien heeft. En dat houd je goed in de gaten als je haar elke dag kamt.
Net als Annet raad ik je aan haar met 6-7 maanden te laten steriliseren.
dan voorkom je een hoop leed. Niet eerst een krolsheid afwachten, want dat vergt heel veel energie van haar lijfje.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
bedankt!!!! ja me ouders gaan haar laten helpen en chippen want ze vinden dat ze ook naar buiten mag als ze wat ouder is maar ik vind dat heel eng ben echt bang dat ze onder een auto komt of gestolen word of vermoord en ik hoop stiekem dat ze niet ver weg gaat of niet verder dan onze tuin want dan kan ik haar blijven zien als ze buiten is zodat ik niet ongerust hoef te zijn ben mischien gewoon te bang hoor maar ze is zo lief en kan niet zonder haar
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Misschien kun je haar leren met een tuigje te lopen? Dan kun je veilig samen met haar naar buiten. De gevaren die je noemt zijn inderdaad aanwezig, als ze los naar buiten gaat.
ja dat kan wel
ik kan zelf niet zo goed lopen maar ze is gewend aan me rolstoel mischien dat het me lukt ik ga voor me verjaardag een tuigje vragen dan ben volgende week jarig 

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dan kun je haar er het beste aan wennen door hem eerst thuis een poosje om te doen, zonder lijn, alleen het tuigje.
En dan elke dag wat langer omlaten en spelen als afleiding.
Heb je achteruitkijkspiechels op je rolstoel? Om te voorkomen dat als je achteruit rijdt, je niet over haar heen kunt rijden als ze daar ligt. Dat is bij een kennis van mij helaas gebeurd, toen ze achteruit reed.
En dan elke dag wat langer omlaten en spelen als afleiding.
Heb je achteruitkijkspiechels op je rolstoel? Om te voorkomen dat als je achteruit rijdt, je niet over haar heen kunt rijden als ze daar ligt. Dat is bij een kennis van mij helaas gebeurd, toen ze achteruit reed.
oke ja dat is goed idee dan nee heb geen spiegels op me rolstoel moet ik die ook even kopen? ik rijd niet zo veel in huis met rolstoel eigenlijk alleen als ik met me ouders naar buiten ga of naar het ziekenhuis
wat erg van die kennis met rolstoel dat lijkt me echt me ergste nachtmerrie 

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als je van plan bent met kitten naar buiten te gaan zou ik dat wel doen, die spiegels. Stuk veiliger met achteruit rijden.
Ja dat was wel een drama met dat kitten, ze had niet gezien dat hij achter haar achterwiel was gaan liggen.
Er was nog een kitten over in dat nest en dat heeft ze toen gekregen. Meteen spiegels op de rolstoel, zodat het niet weer kon gebeuren, en extra goed opletten met rijden. Dat tweede kitten heeft ze nu nog, een gezellige grote kater van 10 jaar.
Ja dat was wel een drama met dat kitten, ze had niet gezien dat hij achter haar achterwiel was gaan liggen.
Er was nog een kitten over in dat nest en dat heeft ze toen gekregen. Meteen spiegels op de rolstoel, zodat het niet weer kon gebeuren, en extra goed opletten met rijden. Dat tweede kitten heeft ze nu nog, een gezellige grote kater van 10 jaar.
Dinie bedoelt dat het beter is om het kitten het tuig zo nu en dan een uurtje om te doen en dan verder niets doen behalve evt. spelen zodat het kan wennen aan het tuig want veel katten vinden dat in het begin niet leuk (ze zitten dan toch een beetje opgesloten voor hun gevoel).Strauss schreef:oke ja dat is goed idee dan nee heb geen spiegels op me rolstoel moet ik die ook even kopen? ik rijd niet zo veel in huis met rolstoel eigenlijk alleen als ik met me ouders naar buiten ga of naar het ziekenhuis
En wanneer ze dan gewend is aan het tuig dan kun je gaan oefenen met de riem aan het tuig, maar nog steeds alleen binnen want wanneer ze in paniek raakt moet je niet het risico lopen dat er ongelukken gebeuren.
Maar mij lijkt het toch wel een hele onderneming, een rolstoel met een kat aan een tuig en ik weet niet of het wel zo'n goed idee is. Ik zie wel eens mensen met een hondje in een mandje aan het stuur van een rolstoel, maar ik heb geen idee of je katten ook zo zou kunnen trainen dat ze in het mandje blijven zitten. En dan moet het toch ook aan een riem met het risico dat poeslief zichzelf ophangt wanneer ze er toch uit zou springen

Heb je geen tuin die afgesloten kan worden of waar een ren in gemaakt kan worden zodat poes wel naar buiten kan, maar jij niet bang hoeft te zijn dat ze wegloopt of onder een auto komt?
Hoe heet poes eigenlijk?
Jaa oh dat begreep ik denk dat Lucy niet meteen als hondne mee loopt haha ja ik weet ook niet heb het niet geprobeerd met rolstoel heb die ook nog niet zo lang kan me vader vragen of hij een idee weet maar ik denk dat hij zegt dat Lucy gewoon naar buiten moet eigenlijk maar dat vind ik niet leuk