Miauwen en trillen.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Nohara
Huiskat
Huiskat

Miauwen en trillen.

Bericht door Nohara »

Wij hebben 2 kittens van 13 weken oud. (bij ons sinds week 9)

Ons poesje Maggie is de perfecte kitten; Klein, super zacht, slank, speels, lief, ondeugend, nieuwsgierig, houdt van knuffelen en eet goed.
Echter maak ik me een beetje zorgen over ons katertje Hiro. Vanaf week 9 had hij al een opgeblazen buikje. Dit is na zijn eerste wormenkuurtje minder geworden, maar is niet weg. Zijn vacht is een stuk minder zacht en hij is een stuk zwaarder en meer gezet dan zijn zusje.
Afgelopen zaterdag hadden mijn vriend en ik het idee dat hij een beetje ziek was. Hij trilde, sliep iets meer, miauwde vaker en wou niet aangehaald worden.

Sinds zaterdag blijft hij miauwen, en blijf hij soms trillen. Hij eet, speelt, slaapt en loopt gewoon weer rond, ook wil hij gewoon weer geaaid worden.

Het is een zielig miauwtje, ik herken het verschil tussen zijn miauwen en dit is er 1 van: "ik vind dit niet prettig, ik wil ...". En ik heb geen idee wat hij wil.

Ik maak me al een klein beetje zorgen sinds week 9. In week 10 en in week 12 zijn we bij de dierenarts geweest voor oa. hun entingen en voor een wormenkuur. De dierenarts vindt niet dat Hiro zich raar gedraagt of er ziek uitziet. Dus wat het is? Geen idee.

Wie herkent dit? Is dit gewoon iets wat kittens doen? Is het een fase? Of is er meer aan de hand?
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Miauwen en trillen.

Bericht door castratenkoor »

Als die buik dik blijft zou ik een bloedonderzoek laten doen en buikvocht af laten nemen voor onderzoek.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nohara
Huiskat
Huiskat

Re: Miauwen en trillen.

Bericht door Nohara »

Ik denk dat ik dat ook ga overleggen met de dierenarts.

Heb jij misschien enig idee wat het trillen zou kunnen zijn?
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Plaats reactie