Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
nadim96
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2015 10:25

Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door nadim96 »

Beste forum,

Mijn kat komt al buiten sinds hij een paar maanden was (alleen in de tuin), hij vindt het heerlijk om in het zonnetje te liggen. wij hebben een hek wat verticaal omhoog gaat dus erop klimmen kan heel makkelijk. Wij hebben bijna nooit problemen gehad met het klimmen naar de buren tot ongeveer 2 weken terug. Hij klom soms een paar treetjes omhoog maar als we dan aangaven dat we dit niet willen ging hij weer rustig terug, hij is nooit daadwerkelijk in de buren hun tuin geweest tot 2 weken terug. Doordat hij 2x naar de buren is geklommen in 2 dagen zijn wij beter gaan opletten m.b.t het klimmen, hij probeert nu tot wel een aantal keer per dag om naar de buren te klimmen. Wat kunnen wij doen om te zorgen dat hij niet meer naar de buren klimt?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7742
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door Rik »

Welkom op het forum met je avonturiertje. Tsja... eenmaal aan de vrijheid geroken zal hij het dus echt blijven proberen. Als jullie het niet zien gaat hij eroverheen. Dus de oplossing is alleen buiten laten als jullie ook in de tuin zijn of... de tuin afzetten. Als het alleen de schutting is dan zou je met een paar beugels o.i.d. wat kippengaas horizontaal over de lengte van de schutting kunnen bevestigen. Dan kan hij wel naar boven klauteren maar niet langs dat gaas komen. Let dan wel op dat er geen andere "gaten" zijn zoals een boom of schuurtje. Katten kunnen wel 2 meter (of hoger) springen tegen een verticale muur en er nog overheen komen. Suc6 met het afschermen van de tuin.

Afbeelding

Andere ideeën via Google Images.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door castratenkoor »

Aan de bovenkant van de schutting slap naar binnen hangend gaas bevestigen, zo'n 50 cm breed langs de hele schutting.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door Nina1967 »

Heb er ook aan gedacht, maar bij mij komen ook katten van buiten in mijn tuin en dan kunnen die er niet meer uit denk ik?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door Ilone »

Ze kunnen er dan volgens mij ook niet meer zo makkelijk in.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door castratenkoor »

Hangt ervan af of er bomen of struiken staan. Katten van buitenaf kunnen op het gaas klimmen en dan in een boom oid springen als dat aanwezig is. Eruit kunnen ze dan inderdaad niet (zo makkelijk) meer. Maar dan kun je je eigen kat(ten) even binnen doen en de poort openzetten en de indringer eruit drijven?

Er kunnen beter geen bomen staan binnen 2-3 meter van de schutting. Zo kunnen ze er immers ook uit, vanuit de boom op het gaas springen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door Nina1967 »

Heb wel een apeboom staan maar nog nooit een kat in gezien met die scherpe stekels ;-)
Eerst maar de schutting laten maken...was stuk gegaan met de zomerstorm...en dan hoop ik dat Mila n de tuin blijft. Heb haar nu 1 maand en bij de vorige eigenaar bleef ze altijd in de eigen tuin....verder zijn er 2 schuurtjes waar ze zo op kunnen springen dus kan denk ik moeilijk kattenproof maken..
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Kat 1.5 jaar klimt sinds kort over het hek

Bericht door Sjanke »

Als de kat rustig is, zou je een tuigje kunnen proberen. Bij onze katten nog nooit problemen gehad, ook niet als ze per ongeluk vast komen te zitten. Eerst binnen oefenen met tuigje , dan zie je snel genoeg of ze in paniek raken.
Plaats reactie