Kitten aan de Diarree

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Nakarie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2015 19:05

Kitten aan de Diarree

Bericht door Nakarie »

Goedenavond Allemaal,

Wij zijn nieuw hier op het forum dus zal ons eerst even voorstellen. Wij zijn Ina en Gert en hebben sinds weken Enzo (is nu 15 weken). Echter 3 weken geleden hebben wij besloten een vriendje voor hem erbij te nemen. Dit vriendje is Neko geworden. Bhar (is nu 12 weken) heeft sinds hij hier bij ons is geen diarree gehad en waren zijn drollen gewoon hard.

Echter sinds afgelopen woensdag heeft hij diarre, niet van dat hele waterige maar meer een soort van zachte pap. Hij is wel gewoon heel speels, eet en drink voldoende. Wij zijn bij de DA geweest gisteren en die vond het eigenlijk wel meevallen en gaf een voor de zekerheid medicijnen mee voor als het niet beter zou gaan. Wij willen echter liever de medicijnen nog niet geven.

Wij geven ze kittenvoer van onderstaande link. Ze krijgen dit beide al sinds ze bij ons zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.petfood.nl/katten/kitten-voe ... usive-10kg

Nou vragen wij ons wel af, wat zou de oorzaak kunnen zijn van de diarree. We hebben ze afgelopen zondag wel makreel gegeven van Almo Nature. Beide een half blikje. Zou zijn maagje/darmpjes daarvan van slag zijn.

Alvast bedankt voor het lezen :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten aan de Diarree

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
zoek even via de zoekfunctie rechtsboven naar kittens - diarree. op het forum zijn goeie resultaten gemeld met royal canin kitten brokjes maar ik weet uit mijn hoofd niet precies welke soort.
ze zijn nog vrij jong en hun organen zijn nog niet uitontwikkeld en ze kunnen soms voer met relatief hoge eiwitgehaltes nog niet aan.. en inderdaad, wees erg voorzichtig met medicijnen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nakarie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2015 19:05

Re: Kitten aan de Diarree

Bericht door Nakarie »

Hoi Adriana,

Bedankt voor je reactie! Wat betreft de medicijnen daar zijn wij inderdaad erg voorzichtig mee en zullen wij zeker nog niet gebruiken.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en inderdaad veel gelezen over dit ''probleem''. Het voer dat wij nu gebruiken zie onderstaand heeft inderdaad veel eiwitten. Ik vond het alleen zo raar dat hij pas na 3 weken aan de diarre gaat en had eigenlijk verwacht dat het dan eerder zou zijn als het aan zijn brokken zou liggen.

Vandaar dat ik dacht dat het aan de makreel van almo lag dat had hij immers 2 a 3 dagen voor zijn diarre gegeten. Ach we zullen het gewoon goed in de gaten houden.

Trouwens ik zag dat jij veel weet over voeding enzo voor de kat (search functie ftw), is het voer een goed voer?

http://www.petfood.nl/katten/kitten-voe ... usive-10kg
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten aan de Diarree

Bericht door Adriana »

tja, wat is veel weten en wat is goed voer.... maar danksedanks..
k heb veel uitgezocht, hier twee kittens gehad, waarvan eentje inderdaad diarree en ben zelf intolerant voor specifieke stofjes en dan moet je zelf veel uitzoeken om erachter te komen en .. leve internet!

ja, op zich ziet de ingredientenlijst er goed uit, maar liever niet voor zulke jonge kittens die net van de moedermelk af zijn, dwz in de natuur nog wel moedermelk zouden slobberen. en de eiwitgehaltes van poezenmoedermelk zijn helemaal niet zo hoog, wel behoorlijk vet trouwens..
gelukkig krijgen ze ook natvoer en het kan zijn dat die makreel verkeerd gevallen is. dat was dan waarsch geen kittenvoer.
houd het maar bij kip, dat is licht verteerbaar en ze mogen kleine stukjes geblancheerde rauwe kip.

voor hier houd ik rond 30% eiwitten en bvk kip aan en we hebben uitgebreide discussies daarover maar dat is mijn keuze voor mijn tijgers hier.

en p.s. hier loopt ook een hele lieve Enzo rond.... hi hihi
Nakarie schreef:veel weet over voeding enzo voor de kat.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nakarie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2015 19:05

Re: Kitten aan de Diarree

Bericht door Nakarie »

hehe,onbedoeld leuke woordspeling! Bedankt voor je uitgebreide reactie wij hebben daar veel aan en zullen ook de kip is proberen :)
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Kitten aan de Diarree

Bericht door Paasnini »

Persoonlijk vind ik dit zeker geen verkeerde voeding en deze is in mijn ogen beter dan RC kitten, minder onnatuurlijke toevoegingen en een lager eiwitgehalte. Ik zou het dan ook niet in de voeding zoeken, nog in natvoer, nog in droogvoer. Lees ik in de tekst dat het begonnen is rond de tijd dat het laatste kitten kwam?
Plaats reactie