Zelf medicatie uitproberen bij kat met zwakke achterpoten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
DirkMarel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2015 11:04

Zelf medicatie uitproberen bij kat met zwakke achterpoten

Bericht door DirkMarel »

Ik heb 3 katten waarvan de oudste (Arthur) 20 jaar is.
Altijd een sterke kat geweest maar afgelopen jaar werd hij steeds zwakker in de achterpoten en viel regelmatig om en sleepte steeds meer. Omdat hij als totaal verwilderde kat 15 jaar geleden bij ons aan kwam lopen en daarna alleen mijn moeder en mij accepteerde is een doktersbezoek altijd onmogelijk geweest, en hem in een kooi stoppen om naar de arts toe te gaan helemaal uit den boze.
Nu mijn moeder er niet meer is ben ik de enige die hem mag borstelen oppakken etc. maar als hij maar iemand anders ruikt raakt hij totaal in paniek......
Daar de arts geen medicatie wil geven zonder hem eerst gezien en bloedonderzoek verricht te hebben ging mijn arthur hard achteruit ... Dus veel op dit forum gelezen over nierfalen en een overactieve schildklier. Daar hij niet extra plast en een geweldige eetlust heeft en het leven letterlijk uit zn ogen straalt heb ik hem sinds twee weken de medicatie gegeven van mn andere lieverd (Pollie = 15 jaar)... zij heeft een overactieve schildklier en was op sterven na dood. Nu weer een gezonde poes met veel levenslust ... Deze schildklier medicatie heb ik met arthur gedeeld ... in de ochtend en avond een half tabletje ... en sinds woensdag j.l. zag ik een enorme verbetering ... loopt weer een stuk verder en een stuk stabieler, maar nog wel ietwat stijf .. Ik blijf deze medicatie (thiafeline 2.5 mg) dus met een bepaalde voorzichtigheid geven want ik ben tenslotte geen dierenarts.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zelf medicatie uitproberen bij kat met zwakke achterpote

Bericht door Cari »

Ik begrijp heel goed dat je in dit geval zelf wat probeert. Je kat is 20 jaar en zo te horen gaat het met dit medicijn weer wat beter met 'm. Wat heb je te verliezen? Ik zou er rustig mee doorgaan. Ik hoop dat hij verder opknapt en nog een tijdje bij je is.

Misschien kan je je andere bericht, dat precies hetzelfde is, nog verwijderen. Twee keer dezelfde post wordt hier als nogal irritant ervaren ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie