Enorm veel irritatie plekjes rond bek, antibiotica gehad....

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Mendyvanprooijen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 21:48

Enorm veel irritatie plekjes rond bek, antibiotica gehad....

Bericht door Mendyvanprooijen »

Hallo allemaal!

Ik zal maar meteen mijn verhaal doen. Ik heb sinds mei 2014 2 katten. En bij 1 van de 2 (Brutus) komen er steeds bultjes/korstjes rond om zijn bek.
Vorige week was het wel heel erg, nog nooit zo erg gezien, en kon maandag bij de DA terecht. Dit is de 3e keer dat ik met Brutus langs ging voor hetzelfde probleem, en ging er al heen met de gedachten "geef 'm maar iets beters dan antibiotica!". Nu vertelde de DA dat het misschien voedselallergie kan zijn, maar geluk bij een ongeluk, bleek Brutus te zwaar.
Hij moet dus op dieet! Maar hierbij kunnen we wel kijken of hij inderdaad allergisch is voor evt snoepjes of natvoer, of uiteindelijk z'n brokjes.
Uitgelegd dat het een ramp is om hem pilletjes te geven, hij krabt ons helemaal open, en vertrouwd me weken niet meer. Daardoor kreeg hij anti biotica via een injectie. Maandag kreeg hij dat, het is nu woensdag, en de bultjes zijn zo goed als weg!!
Alleen daarnaast komt erbij dat hij ontzettend lusteloos is, hij spint ook niet meer zoals hij altijd deed. Hij eet minder en hij is minder enthousiast. Wel mauwt hij nog wat zoals altijd. Maar ik maak mezelf enorme zorgen.

Graag hoor ik van jullie of iemand dezelfde ervaringen heeft gehad en zo ja hoe liep het af?

Groetjes,
Mendy
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Enorm veel irritatie plekjes rond bek, antibiotica gehad

Bericht door Ilone »

Die bultjes klinkt mij als krentenbaard...
Wellicht is het herkenbaar aan de foto's uit onderstaand topic?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... rd#p641297

Wat voor voerbakjes en waterbakjes heb je?

Wanneer is de lusteloosheid en de andere klachten begonnen?
Lijkt mij reden om snel een bloedonderzoekje te doen...wie weet zitten de klachten dieper, maar kan ook dat hij niet tegen de AB kuur kan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie