andere poes in huis neemt zorg over

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
lolaenpoppy
Kitten

andere poes in huis neemt zorg over

Bericht door lolaenpoppy »

Onlangs is onze poes Lola bevallen van 4 mooie kittens. Nu hebben wij nog een andere poes rondlopen, Poppy, die al 2 x moeder is geweest en nu is gesteriliseerd. Nu zijn de kittens een week oud en zodra er eentje begint te gillen om eten komt poppy kijken en pakt ze het kitten en gaat hem likken of verzorgen. Ze gaat er zelfs voor liggen zodat het kitten bij haar kan gaan drinken. Maar poppy heeft helemaal geen melk. Nu is mijn vraag of ik dit gedrag moet stoppen of kan het geen kwaad? Ze ligt regelmatig nu in het nest om de kittens te wassen zou het misschien ook zo kunnen zijn dat dit misschien iets bij haar opwekt? Dat ze misschien ook melk gaat produceren?
Dinky
Tijger
Tijger

Re: andere poes in huis neemt zorg over

Bericht door Dinky »

Ik zou vooral goed in de gaten houden of de kittens wel goed aan blijven komen.
Geen idee of het echt kwaad kan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Blijkbaar is Lola niet zo'n goed moedertje :-( . Het kan voor Poppy geen kwaad, maar als zij de kittens rustig maakt door haar aanwezigheid, terwijl de kittens honger hebben, is dat een kwalijke zaak. Ze moeten wel eten en Lola is blijkbaar een moedertje dat erbij geroepen moet worden en als ze dus niet roepen, krijgen ze niks :(.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
lolaenpoppy
Kitten

Bericht door lolaenpoppy »

Ik denk dat ik het verkeerd heb neergezet lola zorgt goed voor haar kittens hoor! Maar als ze bijvoorbeeld even wegloopt om te eten of haar behoeftes te doen en als de kittens dan roepen komt poppy in beeld.
Plaats reactie