Karakterverandering na narcose...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
janjoppe
Kitten

Karakterverandering na narcose...

Bericht door janjoppe »

Onze drie jarige Main Coone is vorige week onder narcose geweest omdat haar buik onder de klitten zat en moest worden geschoren en de rest van haar vacht moest ook stevig uit worden gedund.

Zij laat dit namelijk door ons niet toe en ook de trimsalon wilde graag dat we haar onder narcose brachten, dit was de derde keer dat we het op deze manier doen namelijk.

Het duurde erg lang voordat de narcose werkte en hij heeft ook eigenlijk niet lang genoeg geduurd, het trimmen was nog niet eens helemaal klaar en ze kwam al weer een beetje bij.

Heeft ook geen middel gekregen om wakker te worden, dat vond de trimsalon overbodig.

Voorheen was het een erg schuchtere poes, altijd buiten en alleen ´s nachts kwam ze binnen.
Sinds de narcose is het karakter compleet veranderd!!

Gelukkig voor ons ten goede, ze is nu heel erg afhankelijk, ligt veel meer overdag binnen en ligt ´s avonds zelfs bij ons op schoot!! iets wat eerder nooit gebeurde!!

Ze is deze keer wel veel meer getrimd en geschoren dan voorheen misschien heeft ze het overdag ook gewoon te koud buiten dat zou eventueel ook kunnen natuurlijk.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?
En of dit een tijdelijke verandering is of permanent
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Karakterverandering na narcose...

Bericht door castratenkoor »

Ik heb het één keer meegemaakt na een narcose met een poes. Haar karakter veranderde helaas erg negatief. Het werd na de ingreep een onbenaderbare mepgrage poes. Ik denk dat zij te lang onder narcose is geweest, of te diep. Een overdosis. Bij haar was het blijvend.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Rik
Tijger
Tijger

Re: Karakterverandering na narcose...

Bericht door Rik »

Is die narcose door de trimsalon iets wat vaak voorkomt? Is het een gas-narcose? Ik zou het niet zo'n fijn idee vinden om mijn poes ieder jaar onder narcose te brengen (want het is inmiddels al 3x gedaan bij een 3 jarige poes). Narcose is niet zonder risico (dat zie je nu zelf) en wordt meestal vooraf gegaan door een grondige fysiek onderzoek (e.v. met bloedtest e.d.).

Mocht het zo zijn dat de verandering permanent is dan zou ik daar een voordeel van maken en proberen haar de volgende keer misschien zelf te trimmen (of bij te houden). Je kunt al beginnen met oefenen door haar buik te kroelen e.d. Hopelijk raakt ze daar dan zo aan gewend (en vindt het fijn) dat ze het makkelijk toelaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie