Ik woon op een redelijk ruim appartement op de eerste verdieping (50m2 + nog een extra slaapkamer een verdieping hoger). Ik overweeg het om een huisdier te nemen. Een hond is in verband met mijn fulltime baan geen mogelijkheid en een kooidier spreekt me minder aan. Het is vooral een kat wat mij een gezellige huisgenoot lijkt.
Laat ik ten eerste zeggen dat het mijn bedoeling is om óok aan de behoeften van de kat te kunnen doen en niet alleen andersom. Mocht dus blijken dat een kat niet goed in het plaatje past dan zal ik hier ook niet voor kiezen.
Het punt waar ik eigenlijk mee zit is het reizen. Ik reis normaal 2x per maand naar iemand toe. Dit is 1,5 uur rijden met de auto. Daar zijn verder geen andere dieren.
Maar is dit wel realistisch voor een kat? Op dit forum lees ik wel ervaringen dat mensen het vanaf jonge leeftijd aanleren, maar ook mensen die hier nog mee beginnen met oudere katten.
In mijn geval zou een herplaatser/asielkat die al volwassen is wat beter passen in verband met de opvoeding. Maar ik ben benieuwd wat jullie mening daarin is.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring en mening is, ik ben niet van plan om een haastige beslissing te maken en als het voor de kat te stresvol gaat zijn zal het ook niet doorgaan.