nat of droogvoer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
monique1963
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2015 22:40

nat of droogvoer

Bericht door monique1963 »

Sinds een week hebben wij twee oude asielkatten in huis. De oudste is 15 jaar en de jongste 9.
opmafvies van het asiel geven wij de katten brokjes..... maar ze hebben ook al twee keer een blikje gegeten.., maar ze hebben altijd brokjes staan. Ze genieten echt van de blikjes. Nu geven we ze een blikje gourmet met zijn tween.. ik vraag mij af wie zijn kat nog meer blikjes natvoer geeft.... en of gourmet nu echt een goed merk is, of dat bijvoorbeeld wiskas ook kan. Ik zie doornde kattenvoerbomen in de dierenwinkel het bos niet meer. Wie kan mij tips geven.... over een merk en hoeveelheid? Want klopt het nu dat een kat 170 gram natvoer eet per dag?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: nat of droogvoer

Bericht door Sifra »

Zoveel katteneigenaren, zoveel meningen. Als je op het forumoverzicht kijkt bij Voeding vind je heel veel topics over nat- en droogvoer. Daar kun je dan weer bij aansluiten met je vraag. Bovenaan de pagina zit ook een handige zoekfunctie.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nantastic Coontastic
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2015 19:00
Locatie: Casa di Coontastic
Contacteer:

Re: nat of droogvoer

Bericht door Nantastic Coontastic »

Ik zou een combinatie aanhouden, maar dat is heel persoonlijk... Zelf zie ik een kat graag onbeperkt beschikking hebben over voeding (mits je geen kat hebt natuurlijk die geen maat weet te houden) en daar zijn brokken toch wel ideaal voor. En dan 1x per dag of 2x per dag een beetje natvoer en dat kun je zelf bekijken hoe je dat wil doen en hoe de kat op gewicht blijft/is. Zelf zou ik geen gourmet geven, maar dat is ook persoonlijk, ik zie liever natvoer van merken waarin zoveel mogelijk vlees is verwerkt. Zoals bijvoorbeeld almo nature, porta21, applaws maar ook animonda lees ik vaak goede verhalen over. Ik vind de merken die je zo in de supermarkt kan kopen persoonlijk gezien geen goede merken, je kunt dit een beetje zien als de mac donalds voor de mens, zo eens een keertje als traktatie geen ramp maar voor dagelijks te geven zou ik zelf voor een wat beter merk kiezen.
Nestor Wolf, True Love Eros, Inanna Aruba, Mystic Crescent, Savage Hunter, Siddhi of Love, Mr. Bojangles, Magic Thunder & Born To Love Pablo
Plaats reactie