Natte achterpoten en achterwerk

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
ndenotter
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2015 00:13

Natte achterpoten en achterwerk

Bericht door ndenotter »

Beste liefhebbers, sorry dat ik 't zo stel maar mijn allergrootste vriendje is niet helemaal lekker schat ik zo.

Hij heet Beer en is een siberische kater, nu bijna zo'n 4 jaar oud:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... d8eab346bf .

Beer, of eigenlijk Juras, komt van een hele goede zorgzame catery dus dat zit wel goed en hebben eigenlijk nooit echt problemen gehad. Tsja Beer is nogal gek op eten en is inmiddels zo'n 7,2 en moet sinds gisteren van DA op dieet. Echter vanochtend (meneer komt altijd rond 06:00 gedag zeggen op bed ;)) en net toen ik thuis kwam na werk zaten zijn ahcterpoten en achterwerk onder de...pis lijkt het. Het ruikt in ieder geval zo. Net als vanochtend heb ik 't met een natte en droge handoek schoon gemaakt maar maak me stiekem toch wel zorgen. Naast het feit dat 't erg onhygiënisch in huis is maak ik me grote zorgen om m'n kleine harige vriendje. Wat kan ik doen? Ik ga morgen sowieso naar de weekend dienst hier in Amsterdam. Die kosten maken mij echt niet uit, liever dat m'n vriendje snel beter kan worden. Als er iemand tips of raad heeft, let me know!
ndenotter
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2015 00:13

Re: Natte achterpoten en achterwerk

Bericht door ndenotter »

...zit nu al een half uur met 'm in de werkkamer hier thuis waar z'n bak staat en hij gaat net uit zichzelf heel stilletjes op de bak zitten. Nu was z'n bak van de week erg vies uit m'n eigen nalatigheid. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Heb 'm net twee maanden geleden en mooie schone verse nieuwe bak gegevens.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Natte achterpoten en achterwerk

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
katten zijn schone dieren en houden niet van vieze kattenbakken..
uit je bericht maak k op dat je één kater hebt en ik vermoed dat je kater elders heeft geplast omdat de kattenbak hem niet beviel.
de regel voor kattenbakken is eentje meer dan het aantal katten en dat zou voor jouw sibeer dus twee bakken zijn. dat kunnen ook hobbykratten oid zijn. en nog al wat katzels hebben een hekel aan een kap of deksel..

neem aan dat zijn bak intussen weer tiptop schoon en in orde is maar ik zou er voor de zekerheid een bak bijzetten en als het kan op een andere plek.
en dan dagelijks plasklonten (bij klontvormend grit) en ontlasting weghalen en plasplekken op het plastic schoonmaken met wat badkamerreiniger oid.

wat bedoel je met 'twee maanden geleden een mooie schone verse nieuwe bak'...?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ndenotter
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2015 00:13

Re: Natte achterpoten en achterwerk

Bericht door ndenotter »

Wij hrbben twee siberen, Beer en Iki. En hebben naast deze bak in de woonkamer een tweede staan. Met nieuwe bedoel ik een hagelnieiwe schone bak. De grote oude bak had wat aanslag op de bodem die moeilijk te verwijderen leek. Verder wordt in principe om de dag de biokat vervangen. Maar ergens anders plassen heeft 'ie nog nooit gedaan dn merk ook aan zijn waterige oogjes dat er meer aan de hand is..
Plaats reactie