Help, mijn kat doet raar!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Pvdvijver
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2014 22:24

Help, mijn kat doet raar!

Bericht door Pvdvijver »

Hallo allemaal !

Ik zit met een groot probleem.

2 maanden geleden ben ik naar Curacao verhuisd met onze twee gewone katten (inmiddels 4 jaar oud) Tot nu toe nooit geen last gehad tot een aantal dagen geleden.

Onze poes, Nina heeft een epileptische aanval gehad. In nederland had ze hier precies om de 2 maanden last van, meerdere bezoeken aan de dierenarts, maar aan epilepsie is weinig te doen. Haar eerste aanval hier in Curacao was 4 maanden na haar laatste aanval (toen nog in Nederland). Nu echter heeft ze er vorige week weer een gehad (anderhalve week na de eerste hier). Ik ben bang dat er nu minder tijd tussen gaat zitten en ze achteruit gaat.

Nu deed ze de ochtend voordat ze haar 2e aanval kreeg heel raar. Ze begon hard miauwend door het huis te lopen en was ineens extreem geforceerd aandacht aan het vragen. Haar ogen stonden wijd, leek wel angstig, crazy bijna. Ze eet en drinkt goed, had geen opgezette vacht of zweetpootjes of iets.. enkel warme oortjes (nog geen koorts).

Vandaag, een paar dagen na haar laatste aanval begint ze weer ineens krankzinnig rond te lopen, keihard paniekerig te miauwen, raar te kijken met lichte verhoging. Wederom eet ze goed, drinkt ze goed, geen zweetpoten, geen opgezette vacht, enkel heel hard miauwen en rondlopen en soort van letterlijk schreeuwen om aandacht. Zodra ik haar aandacht geeft loopt ze weg.

Ze is overigens ook geholpen, dus loops kan dan ook niet echt volgens mij..

help?

Een bezoek aan de dierenarts staat zeker op het programma maar Curacao en geen auto is een ramp en ik heb dinsdag pas weer vervoer :( help!
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Help, mijn kat doet raar!

Bericht door Jonneke »

Allereerst: vreselijk vervelend en ik kan me helemaal voorstellen ook beangstigend...

Hoe snel komt de aanval na dat "rare" gedrag? Heeft ze daarna meteen een aanval, of zit er een normale periode tussen? Als het namelijk direct op elkaar volgt kan het een "aura" zijn: een voorbode voor een epileptische aanval.

Is ze verder gewoon gezond? Als in, geen klachten bij haar bemerkt? Ik zou zeker zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan, zeker gezien het feit dat de aanvallen nu sneller achter elkaar lijken te komen. Dat kan ofwel wijzen op iets raars in haar hersenen, of een andere ziekte (lever- of nierfalen, etc) waarbij haar hersenen over hun toeren raken. Of "gewoon" primaire epilepsie, waarbij ze nu recht gaat krijgen op medicatie, denk ik, als ze zo vaak aanvallen begint te krijgen...
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, mijn kat doet raar!

Bericht door castratenkoor »

Loops worden doen katten niet - dat zijn honden. En epileptie heeft weinig met hormonen te maken.

Je ziet dat vaak, rusteloos en obsessief gedrag voor een epileptische aanval. Ik zou in ieder geval bij de dierenarts een bloedonderzoek laten doen, om te kijken of het aan de nieren ligt.

Wie weet is er met medicatie te voorkomen dat ze steeds vaker aanvallen krijgt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie