Help Lizzy

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Hoi,

Weet niet of dit de juiste plek is om dit neer te zetten,

Maar het gaat om onderstaande link:

http://www.gofundme.com/fs0rn8

Super lang verhaal.. in het kort, het gaat hier om een kat die dringend hulp nodig heeft, en alle kleine beetjes helpen. De kat is van de ouders van mijn vriend. Lees maar even als jullie dit willen.

hartstikke bedankt,
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help Lizzy

Bericht door Kattebeest »

Heb het verhaal gelezen. Lizzy zit onder de vlooien en heeft hoogstwaarschijnlijk een te snel werkende schildklier, vandaar dat ze in korte tijd flink is afgevallen.

Ik weet niet waar jullie wonen maar het zou helpen wat vooronderzoek te doen en een kostenplaatje te maken. Komt beter/betrouwbaarder over. Er zijn op dit forum meerdere topics over schildklierproblemen waar je je in kunt lezen. Denk dan aan bloedonderzoek (meerdere malen inclusief T4 waarden), medicatie (felimalzole, thiafeline, carbimazole), een operatie aan de of een van de schildkierlobben of behandeling met radioactief jodium.

Snap dat het een lastig probleem is. Maar begrijp niet zo goed dat de ouders van je vriend :shock: 14 jaar geleden liefdevol een kat uit een opvang in huis genomen hebben om haar vervolgens - nu ze het juist zo hard nodig heeft - van medische zorg te onthouden.

Ik zal zelf niet doneren. Afgelopen jaar zijn er op het forum meerdere schrijnende gevallen langsgekomen, die overigens niet om een donatie gevraagd hebben maar om zo goed mogelijk advies. Is ook erg veel waard...

Nog een tip: foto van de hele kat en vooral het koppie werkt goed ;-) .
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 15 okt 2014 01:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Bedankt voor je antwoord!

We wonen in Amsterdam en zijn gisteren met haar naar de dierenarts geweest. Hier heeft ze een spuit gehad voor haar irriterende huid (voor jeuk en korstje). Daarnaast hebben we vlooien druppels meegekregen. Dit koste ons 70 euro.

Het probleem is dus nu ook, dat de dierenarts ons verteld heeft dat ze een bloed onder zoek moeten doen. Om te kijken wat er echt met haar aan de hand is, en ze haar de geschikte medicijnen kunnen geven. Ook hoorde de dierenarts een hart ruis en een versnellend hart. Maar kan hier nog niet iets voor geven omdat hij wilt weten waar dit vandaan komt, kan ook in verband staan met de schildklier. We hebben het bloed onderzoek niet laten doen, omdat wij hiervoor geen geld hebben. Dit onderzoek kost dus 150 euro.

thuis bij me vriend hebben we dit uitgelegd. Zijn ouders waren nooit naar de dierenarts gegaan, omdat ze ervan overtuigd waren dat ze een ontsteken tand had en daardoor af viel. En ze zijn ooit met haar daar voor naar de dieren arts geweest, en dit koste 500 euro??? om de tand te laten verwijderen. Wij hebben dit verhaal aan de DA uitgelegd, en wat bleek.. nergens was in het systeem terug te vinden dat ze ooit een ontsteken tand had of er voor behandelt was?! GELOGEN DUS! En dat vind ik nog het ergste van allemaal.. Ondanks me vriend en ik nu met bewijs kwamen, wouden ze als nog niks doen..

Zijn moeder zegt dat het ouderdom is, en dit zo hoort.. Ze kijkt totaal niet naar de kat om (nooit gedaan ook) en die man van haar laat zich erin mee slepen..

Me vriend en ik willen zo graag helpen, en zijn daarom gisteren naar de DA gegaan. En hebben die site opgericht.. Want wij hebben het financieel niet breed...

Maar zo is het verhaal dus..

p,s de foto is verandert ;)
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Bedankt voor je antwoord!

We wonen in Amsterdam en zijn gisteren met haar naar de dierenarts geweest. Hier heeft ze een spuit gehad voor haar irriterende huid (voor jeuk en korstje). Daarnaast hebben we vlooien druppels meegekregen. Dit koste ons 70 euro.

Het probleem is dus nu ook, dat de dierenarts ons verteld heeft dat ze een bloed onder zoek moeten doen. Om te kijken wat er echt met haar aan de hand is, en ze haar de geschikte medicijnen kunnen geven. Ook hoorde de dierenarts een hart ruis en een versnellend hart. Maar kan hier nog niet iets voor geven omdat hij wilt weten waar dit vandaan komt, kan ook in verband staan met de schildklier. We hebben het bloed onderzoek niet laten doen, omdat wij hiervoor geen geld hebben. Dit onderzoek kost dus 150 euro.

thuis bij me vriend hebben we dit uitgelegd. Zijn ouders waren nooit naar de dierenarts gegaan, omdat ze ervan overtuigd waren dat ze een ontsteken tand had en daardoor af viel. En ze zijn ooit met haar daar voor naar de dieren arts geweest, en dit koste 500 euro??? om de tand te laten verwijderen. Wij hebben dit verhaal aan de DA uitgelegd, en wat bleek.. nergens was in het systeem terug te vinden dat ze ooit een ontsteken tand had of er voor behandelt was?! GELOGEN DUS! En dat vind ik nog het ergste van allemaal.. Ondanks me vriend en ik nu met bewijs kwamen, wouden ze als nog niks doen..

Zijn moeder zegt dat het ouderdom is, en dit zo hoort.. Ze kijkt totaal niet naar de kat om (nooit gedaan ook) en die man van haar laat zich erin mee slepen..

Me vriend en ik willen zo graag helpen, en zijn daarom gisteren naar de DA gegaan. En hebben die site opgericht.. Want wij hebben het financieel niet breed...

Maar zo is het verhaal dus..

p,s de foto is verandert ;)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help Lizzy

Bericht door Kattebeest »

Ook hoorde de dierenarts een hart ruis en een versnellend hart. Maar kan hier nog niet iets voor geven omdat hij wilt weten waar dit vandaan komt, kan ook in verband staan met de schildklier.
Zou heel goed kunnen. Kasper's hartslag was erg snel toen hij een te snel werkende schildklier had, zijn ademhaling ook. De da hoorde toen ook een hartruisje. Dat is allemaal over gegaan na zijn behandeling met radio actief jodium (goeie behandeling maar erg aan de prijs ;-) ).

Zal zo naar de nieuwe foto kijken :smile: .
Edit: mooie foto, lieve poes. Maar snap nu wat je bedoelt. Jammer dat je niet twee foto's kunt plaatsen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Wat jij nu zegt, is precies wat de DA zei over het hard en de schildklier samen..

Dat bloed onderzoek is dus nu een pre, en daarom hebben we dus die site opgericht.. Omdat wij dat geld niet hebben.. En ze hoogstwaarschijnlijk levens lang aan de medicijnen zit.. Hier willen zijn ouders geen geld aan geven en wij hebben ook niet zoveel geld, dus vandaar..........

Wil gewoon het beste voor het beestje, ongeacht het niet mijn verantwoording is. Ben een grote dieren lief hebber en zie elk dier gewoon gelukkig! :)

Ja een mooie poes.. En ja stom he
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help Lizzy

Bericht door nellebel »

ik heb het verhaal niet gelezen, nu even geen tijd vor. mijn eerste ingeving is sowieso dat ik geen geld geef. ik weet dus niet of ze de poes zelf willen houden als anderen voor de medicijnen betalen? maar deze poes moet daar niet meer wonen, als mensen weigeren om medische zorg te bieden aan hun kat verdienen ze deze kat niet en ben ik er niet van overtuigd dat het geld uberhaupt naar de kat gaat.
ik vind het lief dat jij je zorgen maakt om de kat. misschien kun jij haar in huis nemen en dan met de DA afspraken maken over betaling. of anders naar het asiel/ opvang voor katten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help Lizzy

Bericht door Adriana »

heb het ook niet gelezen maar helemaal eens met wendy, je schoonouders moeten afstand van dat dier doen. op deze manier is het dieronwaardig en kans bestaat dat ze het dan ook niet meer zo lang maakt, dus wat is het verschil...

zoek in Amst een budget-dierenarts (contact asiel, kattenboot oid..??)
bloedonderzoek hoeft niet zo duur te zijn, moet wel schildklierwaarde worden gemeten (t-4) en vraag om een carbimazole-recept. dat is een prima medicijn en kost een schijntje in tegenst tot de gangbare medicijnen en dit is een noodgeval.

en dan kun je hier gratis een heleboel meedenkers en ervaringsdeskundigen raadplegen voor verdere begeleiding in een ander topic..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help Lizzy

Bericht door Dinky »

Ik heb het verhaal wel gelezen (vond het niet eens extreem lang) en wanneer je schoonouders zo weinig om de kat geven moet er een huisje worden gezocht waar ze wel de medische zorg krijgt die ze nodig heeft.
14 jaar is namelijk nog niet extreem oud voor een kat en met de juiste ondersteuning kan ze nog een goed leven hebben.

Wel goed dat jij en je vriend de verantwoording hebben genomen om in elk geval een dierenarts te bezoeken! Jammer dat jullie zelf niet het geld hebben om haar de medische zorg te kunnen bieden. Denk daarom ook dat je zou moeten kijken naar een adoptie adres via bijvoorbeeld asiel of andere opvang in plaats van haar bij je schoonouders te laten wonen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help Lizzy

Bericht door castratenkoor »

Ik vind het erg triest als een dier niet de benodigde medische zorg krijgt. Geld zal ik nooit storten in zo'n geval. In de eerste plaats heb ik met zeven katten zelf genoeg kosten per maand. In de tweede plaats is er geen enkele garantie dat het gevangen geld voor de medische zorg van de kat wordt gebruikt. Op Facebook staan regelmatig zulke tranentrekkende verhalen.(sorry voor de opmerking)
Helaas ken ik een voorbeeld uit de praktijk waarbij de opbrengst voor vakantie gebruikt werd......

Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat dat in deze situatie het geval is. Ik wil slechts mensen de ogen er mee openen. Kritisch en realistisch blijven is mijn advies.

Ik hoop dat Lizzy uiteindelijk de nodige zorg zal krijgen en weer opknapt. Ze verdient het uiteraard.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

wauw, wat een reacties! Aller eerst bedankt..

Ik snap dat jullie geen geld willen storten en bang zijn het geld ergens anders heen zal gaan. Dit zal echter natuurlijk alleen voor Lizzy gebruikt worden. Ik heb namelijk bewijs (bonnen van dierenarts) En ik wou (staat niet in het verhaal) als ik geld binnen heb met een bon (voor bloed onderzoek) laten zien dat het geld voor Lizzy word gebruikt.

Ik kan absoluut niet tegen onrecht, en ik ben niet het type persoon die de boel zal bedonderen. Maargoed, ik kan mezelf wel verdedigen maar denk dat ik echter geen stap veder kom.. De maatschappij heeft er voor gezorgd dat mensen deze dag alleen nog maar wantrouwig zijn.

Mijn vriend en ik zullen over 3 maandjes gaan samen wonen en wouden dan ook Lizzy meenemen en de zorg voor haar overnemen (ze is super erg gehecht aan mijn vriend) Daarom kiezen we er niet voor om haar naar een opvang of dergelijke te doen. Dit echter omdat ze overgevoelig is en zich amper tot niet kan aanpassen aan vreemde mensen of een vreemde omgeving. Ze is ooit eens naar een opvang geweest ivm vakantie van zijn ouders. En heeft toen 3 weken niks gegeten en alleen maar in een hoekje gezeten.

Wil gewoon het beste voor Lizzy, ik ga vandaag de DA bellen of het misschien in termijnen af betaald kan worden. En of hij misschien nog ideeen heeft, het is duidelijk Lizzy moet zo snel mogelijk geholpen worden..

Houd jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help Lizzy

Bericht door castratenkoor »

Om te beginnen - heel positief dat jullie van plan zijn Lizzy in huis te nemen.
En nogmaals - ik geloof je goede bedoelingen.

Maar het laten zien van dierenartsnota's is wat mij betreft geen overtuiging. Kijk, het bewijst wel dat je de poes inderdaad de benodigde hulp bood. Het bewijst niks over je financiële mogelijkheden daar buiten.
Dit is dus puur algemeen gesteld hè. Voor hetzelfde geld hebben jullie 2 vette Mercedesen voor de deur en ga je 4 x per jaar op vliegreis. Snap je wat ik bedoel?

Maar voorop gesteld ben ik blij te lezen dat jullie de zorg voor Lizzy op je gaan nemen. Pluim voor jullie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Had ik maar 2 mercedesen voor de deur staan :P zal leuk zijn geweest haha. Maargoed, denk dat de site vooral om vertrouwen draait. En dat je via familie en kennissen een leuk bedrag binnen haalt. Wij hebben helaas in onze vrienden kring en familie geen hulp..
Lizzy heet ook geen Lizzy.. maar voor de site, bang voor herkenning. Want die ouders van vriend zouden er dan een dik drama van maken.. dus alles moet anoniem, helaas.

We zoeken simpel weg een steuntje in de rug..

Maar zijn druk op zoek naar meerdere mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help Lizzy

Bericht door Dinky »

Ik weet natuurlijk niet wat de exacte financiële situatie is maar er is in Amsterdam in elk geval MiniZorg voor mensen met minimaal inkomen met daarbij dus gereduceerde kosten. Misschien dat je daar wat mee kan en anders kunnen zij jullie misschien verder helpen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help Lizzy

Bericht door Adriana »

maar even heel praktisch: waar is lizzie nu?
zolang ze in die vlooienbunker blijft wordt ze iedere keer weer besmet met vlooien die intussen uit de eitjes zijn gekomen.

dus als ze daar nog niet weg is, dan moet ze daar weg!
begrijp dat ze ondervoed is met vermoeden van schildklierproblemen.
nadat ze daar weg is kan ze beter voer krijgen en kun je haar ontvlooien en vlo-vrij houden.
ze moet ook ontwormd want met vlooien komt doorgaans ook een wormenbesmetting.

stel de dierenarts voor alleen t-4 (schildklier) te testen bij bloedonderzoek, dat is stukken goedkoper.
en als ze boven de 69 zit dan een recept voor carbimazole. dat kost een fractie van de andere middelen en het gaat om dierenleed en roeien met de riemen die je hebt.

carbimazole is er alleen in tabletjes van 0,5 mg, dus dat is simpel, geen hogere dosis.
ik heb net een schildklierkat ingesteld op carbimazole en kan als je wilt goed met je meedenken.

ik begrijp uit facebook dat ze 6 maanden niet haalt.
in je bericht staat over 3 maanden samenwonen en dan lizzie overnemen.
k zou zo lang toch echt echt niet wachten!
waarom kan ze daar niet weg en zo lang bij één van jullie twee ondergebracht worden?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie