6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Iza »

Fijn dat ze thuis is! Volgens mij voelen katten heel goed aan wanneer een andere kat "iets heeft" en dus geen gevaar vormt/ze voorzichtig met haar moeten zijn.

Ik denk dat je dit zou kunnen aangrijpen als rustmoment voor jouw katten om minder bang te worden van nanou :) . Niet dat je ze bij elkaar moet laten bedoel ik.. Maar nanou zal nu niet naar de hordeur racen denk ik.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6827
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Fijn dat ze weer lekker thuis is :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Ze is terug goed wakker maar ik denk wel dat ze pijn heeft. Ze kwam net op m'n schoot liggen, wat ze in al die tijd nog maar 1x had gedaan.. Maar haar staart was enorm onrustig en ze gromde een paar keer toen ze zich beter wilde leggen. Uiteindelijk is ze dan van me af gegaan en aan de hordeur beginnen krabben om eruit te gaan. Denk dat ik voor haar eigen goed best wat uit haar kamertje blijf zodat ze het rustig aandoet.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat de ingreep achter de rug is. Ik zou haar tot de hechtingen eruit zijn zeker in haar kamer houden. Geen trappen lopen nu.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

De hechtingen zitten onderhuids. Ik moet niet terug gaan om die eruit te halen. Geen idee hoe lang het duurt..
Dierenarts zei dat ze 2 dagen uit strijd zou zijn... Maar zoals ik haar daarpas bezig zag geloof ik er niet veel van :-) ofwel heeft ze teveel geslapen vandaag :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Ah ok fijn dat er geen hechtingen uit hoeven. Maar geopereerde katten overschatten hun eigen kunnen. Ik zou haar zeker 5 dagen geen trappen laten lopen.
En bedenk wel dat de hormonen nog weken in haar lijf zitten - wat betreft het aan elkaar laten wennen. dat houdt vooral in dat de poes die er het eerst was haar extra als bedreigend nog zal ervaren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Vanmorgen was ze aan het janken om uit haar kamertje te kunnen. Maar heb dit niet gedaan, probleem is dat de hal open is, dus als ze uit haar kamertje kan, kan ze ook op de trap. Heb me dan wat bij haar gezet. Toen ik vertrok naar het werk, zat ze zo zielig uit haar hordeur te kijken. Arme meid :-)

Ik merk toch wel betering bij Filou, die heeft deze morgen zeker 3x aan de hordeur gaan snuffelen. Er staat ook een potje met brokjes op 2 meter van haar kamer, en Filou zat hier vanmorgen van te eten.
Ze hebben ook dicht bij elkaar geweest - met de hordeur tussen - en geen gegrom of niets. Ofwel is Nanou nog wat versuft van de operatie.

De dierenarts zei wel dat het een "bazige tante" was, en zeer "vocaal". Ik schrok er wel van toen ze zei dat ze bazig was. Maar er zaten ook wel andere katten bij de dierenarts, misschien dat het daardoor was.. Tov ons is ze enkel lief en een aandachtszoeker :)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Gelukkig is het achter de rug. Nanou is natuurlijk ook al wat ouder en zal daardoor misschien ook wat meer pijn hebben. Laat haar maar lekker met rust en hou haar zeker in haar kamer, hoe ze ook staat te mauwen. Ik zou haar ook even niet in de woonkamer laten als de anderen naar buiten zijn. Ten eerste kan ze dan teveel gaan springen en rennen en ten tweede werkt dat gezeur in de hand. Als ze er niet steeds uit gelaten wordt, verwacht ze het ook niet meer en legt ze zich eerder neer bij de situatie.

Dat ze zo vocaal en bazig overkomt, ligt vooral ook aan het feit dat ze geen andere katten gewend is en nooit geleerd heeft sociaal te zijn. Dan heb je 2 opties: je verschuilt je of je verklaart de oorlog.
De aandachtszoekers zijn overigens wel vaker etterbakkies naar andere katten toe.
Maar we zullen het zien.... tijd en geduld ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

We zien inderdaad wel. Ik zal vooral blij zijn als ze elkaar gewoon tolereren wanneer ze in een zelfde ruimte zijn. Als ze eens blazen of grommen zal ik wel mee om kunnen. Zolang ze niet achter elkaar zitten zal ik een heel gelukkig vrouwtje zijn :)
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Iza »

Die ervaring heb ik inderdaad ook :) . Hoe liever naar mensen, des te 'kattiger' naar vreemde poezels. Maar inderdaad met veel geduld zullen het na verloop van tijd geen vreemden meer zijn!
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

We zitten al 2 dagen zonder geblaas.. Filou durft al brokjes eten in het zicht van Nanou.
En soms gebeurt het dan dat Nanou zich achter de hoek zet, precies of ze nu zelf schrik heeft van Filou.
Afbeelding

Heel links in de foto kan je als je goed kijkt Filou zien eten.
Als filou voor de hordeur komt, dan rent ze er ook niet meer naar zoals in het begin maar gaat ze rustig naar de hordeur en zitten ze dan naar elkaar te kijken zonder geluid..

Missy geven we nu eten in de slaapkamer met de deur open om dan zo beetje bij beetje naar Nanou toe te komen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door castratenkoor »

Ideaal zo met die hordeur om alles mooi rustig te laten begaan. Ik heb er alle vertrouwen in. Volwassen katten aan elkaar laten wennen heeft toch altijd meer tijd nodig dan met een kitten.
Goed bezig!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Cari »

Je gaat goed zo - hele kleine, langzame stapjes moeten de klus gaan klaren.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Nikki2309 »

Dat klinkt heel positief
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6827
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Dinky »

Klinkt als op de goede weg :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie