Ik zit dus al een hele poos op internet te kijken bij cattery's. Ik ben helemaal weg van de Britse korthaar, qua uiterlijk en qua karakter. Maar ik heb toch een paar vragen, waar hopelijk jullie me bij kunnen helpen

Ik werk 24 uur, onregelmatige diensten, dus best veel thuis, ik werk bijna nooit hele dagen, uiterlijk. An 7.00 tot 13.30 uur, dus best op tijd thuis.
Ik woon in een flatje, poes/kat komt niet buiten, ookal had ik in een huis met tuin gewoond, zou ik hem/haar ook niet naar buiten doen (ivm ras, maar ook bang dat hem wat over komt).
Ik heb ook 2 cavia's, dus wil leren dat de kat niet bij hun komt.
Waar moet ik zoal op letten bij aanschaf van een kitten?
Wat kan ik beter nemen, poesje of katertje? Wel of niet steriliseren of castreren?
Kan een Britse korthaar goed alleen blijven? Had al gelezen dat ze rustig zijn en goed tegen alleen zijn kunnen, maar wil toch extra zekerheid van echte kenners

Verhaart dit ras erg/veel?
Wat is een goede en betrouwbare cattery?
Is dit ras vernielzuchtig? Uiteraard komt er krabpaal en genoeg speeltjes, en het zit er in dat ook de meubels af en toe een knauw zullen krijgen, maar het ene ras of het andere ras is toch een verschil.
Wat zijn ongeveer de maandelijkse kosten voor een kat? Heb ongeveer al wel een idee (buiten eventueel de dierenartskosten om), heb ook al wat rond gekeken in dierenwinkels, maar nog geen idee hoeveel straks de volwassen kat nodig heeft qua eten.
Nou, ik denk zo wel genoeg vragen, waar hopelijk de meesten van jullie antwoord op weten. Overige info is natuurlijk altijd welkom. Voor ik een kitten aanschaf wil ik zo goed als mogelijk alles weten

Bedankt alvast!
Groetjes Suzanne