Ik ben nieuw hier,mijn naam is Patty en ik ben de gelukkig eigenaar van Jurre 8 jaar (die is helaas weggelopen) en van Sjef van 2 jaar.
Ik heb een dringende vraag.
Mijn gecasterede kater van 2 jaar Sjef plast op de mat bij de voordeur.
4 weken geleden is mijn andere kat Jurre helaas weggelopen en nog geen spoor van hem

Mijn andere kat plast sinds hij alleen is bij de mat van de voordeur, hij is nooit gewend geweest om alleen te zijn in huis. Hij was 4 weken toen ik hem vond en heb hem ook helemaal alleen en naar mijn idee goed en sociaal opgevoed. Mijn katten zijn binnenkatten en mogen alleen aan een lijntje naar buiten maar dat wilde ze niet.
Hij plast nu bij de voordeur op de mat, niet altijd want hij doet het ook nog gewoon op zijn 2 bakken die in huis staan. Hij heeft dit ook nooit gedaan van te voren.
Sjef is heel sociaal en mist zijn vriend verschrikkelijk. Hij speellt nu zelfs met de kat die buiten op de vensterbank zit. dit doen ze via het raam.
Sjef is een hele ondernemende kat en was altijd aan het spelen en rennen.
Maar sinds dat Jurren is weg gelopen doet hij dit eigelijk niet meer.
Wat kan ik hier aan doen, want mijn huis stinkt ondertussen naar kattenpis en een hele dag schoonmaken gaat hem niet worden
Is het verstandig om een kitten aan te schaffen?
Hij mist echt een speelkameraadje denk ik.
Het is geen mediche probleem, want dat heb ik al door mijn schoonzus die bij een dierenarts werkt laten onderzoeken.
Sorry voor de vragen, maar ik ben een beetje te einde raad
Groetjes Patty