Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Mijn grote kleine maatje Grigor is nu 5 1/2 maand.

Kreeg hem toen hij 12 maanden was en was altijd super klef. De hele dag bij me liggen etc. Dat begon al langzaam wat minder te worden en vind dat natuurlijk ongezellig :-) Maar goed.

Nu heb ik sinds een week een krabpaal tot aan het plafon. Met een paar mandjes er aan waar hij kan slapen. Dat doet ie ook. Maar gevolg . Hij ligt nu eigenlijk nooit meer bij mij. Vandaag ligt ie in het mandje tegen het plafon. In iedergeval wordt de paal goed benut .

Echter ik krijg aandacht in de ochtend als ik nog in bed lig en eten moet maken. En tijdens het avond eten. En als ik met hem ons dagelijkse speel uurtje ga houden. Maar veel geknuffel is er eigenlijk niet meer bij. Tenzij ik hem even vastpak en knuffel. Uit zichzelf komt ie er niet bijzitten. :cry: :cry: :cry: :cry:

Is hij bezig puber te zijn?? Is hij me zat ??
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Kattebeest »

Zo'n krabpaal is natuurlijk geweldig nieuw speelgoed en moet vooral de eerste tijd flink benut worden. Misschien dat hij na een tijdje je weer op komt zoeken, vooral zijn eigen gang laten gaan.

Heb een oudere kater die zijn hele leven lang zelf bepaald heeft of hij bij me komt liggen en zo ja, waar en wanneer. Prima en geniet van elk moment waarop hij me komt opzoeken.

Is Grigor al gecastreerd? Mocht dat nog niet zo zijn kan het best zijn dat hij na zijn castratie aanhankelijker wordt. Ook bij open katers gieren namelijk de hormonen door het lijf.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Mickey_Mouse »

Ze kiezen gelukkig zelf wanneer ze komen kroelen hahah.
Kater komt hier ook niet snel voor een kroel...bij me op bed...als ik wakker wordt, daar geniet ik dan maar extra van...dan maar de wekker 5 min langer snoozen ^^
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Ja ik ben ook blij dat hij de paal lekker gebruikt . Heeft nu echt zijn eigen plek. Maar ja het is wel direkt zo'n schril contrast met hoe het daarvoor was .

Net tijdens het eten maken was hij weer zoals vanouds . En vragen of ik hem optil door bij mijn benen omhoog te staan etc :-) Hij ligt ook graag op mijn schoot als ik op mijn hurken ga zitten . Dus dat deed ie net. En kopjes geven . Maar ja . Dat was toch wel erg gelinkt aan het eten.

Ja ik blijf ook altijd nog even wat extra liggen . Zo gezellig :-).

Hij wordt eind van deze maand gecastreerd . Misschien dat hij dan weer wat aanhankelijker wordt . Zo niet moet ik het natuurlijk accepteren maar wel stiekem ongezellig.

Dus hij zal wel al wat aan het puberen zijn toch?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Mickey_Mouse »

Dat sowieso...dat puberen...

Wil je hoop niet in de grond stampen maar castreren is geen garantie voor rust en knuffeligheid..kater is hier ook gecastreerd maar echt niet knuffelig als in bij je op schoot liggen. Hij heeft gewoon die rust niet in zijn kont.
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Nee was het maar waar hahaha.

Ik heb vroeger als kleine jongen een kitten gehad maar ja dat heb ik niet zo bewust meegemaakt. Daarna altijd asielkatten vanaf een jaartje of 3 dus ik maak het nu allemaal veel bewuster mee.

Ik vind het ook opzich wel grappig hoe hij mij eerste "gebruikte" als knuffel en nu voor zijn eten, spelen en wc schoonmaken en ik krijg een knuffel als ik braaf ben geweest in plaats van andersom :eclap:
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Mickey_Mouse »

leuke omkering haha
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Uh. Tja effe wennen. Ik moet hem maar een beetje de ruimte geven. En ik aan het afkikken van alle aandacht
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Mickey_Mouse »

Moet er niet aan denken met dit weer ingepakt te zitten tussen/onder 2 katten...
Heb je ene foto van je katertje?
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Ja dat zal ook wel zijn meetellen dat hij niet echt hoeft op te warmen aan mij . Het is voor hem ook veel te warm.

Jawel,dit is meneer Grigor Afbeelding
paasnini

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door paasnini »

Oei wat een kanjer. Sommige zijn niet meer knuffelig door de pubertijd en daarna komt het weer terug en sommige worden het niet meer. Ik dwing mijn katten tot zo min mogelijk, ik geloof erin dat je mee terug krijgt als je ze respecteert. Is hij trouwens helemaal alleen zonder soortgenootje?
grigor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2014 14:29

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door grigor »

Meneer ligt inmiddels na een paar dagen in de krabpaal zich te wassen op mijn schoot.
Ik had de hoop op gegeven en misschien dat hij daardoor weer mijn kant op kwam.

Ja hij is alleen . Misschien dat ik later nog eentje er bij neem maar op het moment gaat het erg goed. Ik ben altijd thuis door omstandigheden .
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Rik »

Wat een mooie kat. (En een mooie foto overigens).
Ja, die ziet er uit als een dondersteentje met een eigen wil :)

Gewoon een goede band op blijven bouwen en dan krijg je er het meeste (zoveel hij je wil geven) voor terug. Het kan natuurlijk zijn dat ie af en toe een aantal dagen gewoon zijn eigen gang gaat. Wel goed dat je zijn gedrag in de gaten houd en aan de bel trekt want aan grote gedragswijziging over een lange periode kun je vaak wel aflezen of er iets meer aan de hand kan zijn (zeker als ze ouder worden/zijn). Nu bij nog zo'n jonge leeftijd denk ik inderdaad dat dit nog niet iets is om je zorgen te maken (alleen wat minder gezellig af en toe maar dat kan wel weer bijtrekken). Je kunt natuurlijk op de bank gaan zitten met een stukje kipfilet om hem lekker in de buurt te houden maar op den duur trekt een kat toch zijn eigen plan (of dat nou lekker tegen jou aanliggen is of alleen op een paal, daar is niets in te veranderen).

Het is overigens de eerste kat op het forum die met de tijd jonger wordt (5.5 maanden oud en met 12 maanden gekregen) :) :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Sifra »

Abessijnen zijn behalve intelligent en eigenzinnig ook mensgericht, dus het zal wel goed komen met die kleine eigenwijs.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Katertje 5 1/2 maand afstandelijk puber???

Bericht door Robijn »

12 maanden zal wel 12 weken zijn :-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie