oormijt?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

oormijt?

Bericht door Lau88 »

Jack heeft wat vieze oortjes zie ik net (hij is een week bij de ouders geweest omdat ik op vakantie was)
Ik had wel eens gelezen dat als het zwart is, het oormijt kan zijn. Moet ik hiermee naar de dierenarts? Hij krabt niet en doet niet raar.

Ook lijkt het alsof hij boven zijn oogjes wat kalere plekjes heeft gekregen wat mij eerder nog niet was opgevallen. Hij is nu 4 maanden trouwens.
iemand een idee wat dat kan zijn?
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
paasnini

Re: oormijt?

Bericht door paasnini »

Is hij verder netjes behandeld tegen vlooien en mijten, met een pipetje bijvoorbeeld?
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

Re: oormijt?

Bericht door Lau88 »

Ja ik had nog een behandeling gedaan 2 weken geleden met een pipetje in de nek.
Zal ik de oren schoonmaken met een doekje of zo of laten zitten?
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: oormijt?

Bericht door Robijn »

De wat kalere plekjes boven zijn ogen zijn waarschijnlijk toch veroorzaakt door het krabben.
Dit krabben kan wijzen op oormijt, maar hoeft niet (onze poes krabt ook regelmatig boven haar oogjes, maar zij heeft geen oormijt)
Ik zou zijn oortjes schoonmaken met vochtig keukenpapier, en als de oortjes binnen korte tijd weer erg vies zijn, snel een afspraak maken met de dierenarts.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie