Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben bij dit forum uitgekomen omdat ik de laatste 3 dagen ontzettend veel steun heb gehad aan dit forum. Geweldig om te lezen hoe veel lieve katten baasjes er zijn. Dat gaf mij erg veel energie om door deze tijd heen te komen.

Noah is een mannetje van 5 jaar, hij wordt in oktober 6. Ik heb deze schat gekregen toen ik 19 was en op mijzelf ging wonen. Noah is een ontzettend lieve kat, wel erg eenkennig.. En vooral gek op mij..

Nooit heeft hij last gehad van kwaaltjes, en hij zit nu in de bloei van zijn leven.. Maar op zondag merkte ik aan mijn grote vriend dat er iets mis was. Hij verstopte zich op de saaiste plekken en de donkerste.. Maar reageerde nog wel vlot en gaf mij nog kusjes! Meteen voel je als baasje dat er wel wat scheelt dus ik heb meteen maandagmorgen de DA gebeld. Ik kon snel terecht en eenmaal bij de dokter werd Noah nagekeken. Al meteen voelde de dokter dat zijn blaas als een grote tennisbal aanvoelde en heeft hem gelijk van zijn volle blaas afgeholpen. 100 ml afgetapt! De dokter zei dat hij mogelijk een koortspiek heeft gehad en dat daardoor er een colloidprop in zijn plasbuis terecht is gekomen. Toen werd zijn temperatuur opgemeten.. 39.3 graden.. Koorts dus.. :( Zijn urine werd onderzocht en daar was niets raars in te vinden gelukkig. Ik kreeg een blikje eten mee voor Noah en daar at hij al van bij de dokter. Eenmaal thuis was Noah nog schuwer geworden en zocht hij direct een plek op onder het bed.

Ik heb 2 katten en mijn andere kat liet hem die dag ook met rust, terwijl dat normaal niet het geval is. Als ik Noah wou aanraken ging hij hijgen dus ik heb hem met rust gelaten maar wel lieve woorden gezegd. Zodat hij mijn stem hoorde af en toe.. Ik heb die nacht niet geslapen omdat ik het niet vertrouwde. Hij at immers ook niet meer en dronk ook niet. Zelfs niet het lekkere vleesje van de DA. Meteen in de ochtend weer de DA gebeld. Dokter stonden een beetje vreemd te kijken dat Noah terug was omdat ze dachten dat het na de colloidprop opgelost zou zijn. Maar dat was zeker niet het geval! Ik moest meteen komen en zijn blaas zat niet vol, zijn koorts werd gemeten en daar kwam 41.3 uit!! Een heel heel ziek katje.. Noah reageerde op dat moment nergens meer echt op en het temperaturen ging zonder kick of stoot. Dat was de dag daarvoor wel een ander geval. Zijn bloed werd getest op verschillende ziektes.. Zoals de kattenziekte, aids en leukemi, er werd mij verteld dat hij werd getest op de overdraagbare versie van leukemi maar niet op de aangeboren. (Ik kan hier zo weinig over vinden..) Nou die testen kwam er goed uit want ze konden niets vinden. Ik moest voor andere testen nog 20 minuten wachten en daar kwamen ze tot de schrik dat Noah zijn HCT waarde maar 15.8% was! En ik hoorde dat onder de 10% een kat neervalt.. Helemaal niet goed. Ook was er een ernstig te kort aan witte bloedlichaampjes. De dokter zei dat ik eventueel een bloedtransfusie kon gaan doen in Utrecht maar dat ze dan nog steeds niet weten of hij daar wel van op knapt. Omdat ze nog steeds niet weten waar het vandaan kon komen. Ook zou in Utrecht zijn bloed handmatig onderzocht worden op andere tekenen van ziektes. De dokter gaf mij eerlijk toe dat hun ook de test op kunnen sturen en dat ik die dan morgen krijg vanuit Utrecht. Maar dan zal Noah geen bloedtransfusie krijgen. We weten immers niet eens of een bloedtransfusie helpt.

Dus Noah kreeg een soort paardenmiddel toegediend..Dex? En daar zou hij actief van moeten worden. Wel zeiden ze tegen mij dat het kan dat dit middel juist niet goed is, omdat er nog steeds geen duidelijkheid is. Maar die gok moest ik maken. Maar ook moest ik in mijn achterhoofd houden dat Noah zou kunnen sterven en dat ik mij daar emotioneel op in moest stellen. Vooral omdat zijn bloeddruk zo laag is.. Dus ik ging naar huis met onwijs veel angsten, tranen biggelde over mijn wangen.. Want ik had geen duidelijkheid! Ik kan wel zeggen dat toen ik toen thuis kwam Noah op zijn aller slechtst was.. Hij wou helemaal niets! Direct verstoppen en van onder de stoel.. waggelen naar onder het bed.. Zo naar om je beestje zo te zien. Ik ging mijzelf verwijten dat ik gewoon naar Utrecht had moeten gaan. Maar ik moest mijn mind omzetten voor Noah en er voor hem zijn.. Ik heb hem met rust gelaten die nacht, met alle angst natuurlijk dat ik wakker zou worden en mijn Noah er niet meer zou zijn.. Ik opende mijn ogen en zag Noah staand voor de voerbak staan. Ik dacht nog even dat ik droomde.. Maar hij stond water te drinken! Wel liep hij erg slecht en zag je aan alles dat hij zich suf en ellendig voelde.. Maar wat wil je met koorts en zo'n lage bloedwaarde.. Hij is die dag langzamerhand opgeknapt. Begon te eten en te knorren en zelfs weer kusjes te geven. Eind vd middag zou ik gebeld worden met het resultaat van de bloedtesten die zijn uitgevoerd in Utrecht. Ik werd gebeld dat ze niets hebben kunnen vinden en ze vermoeden dat Noah getroffen is door een virus maar daar belachelijk op reageert. 1 test staat nog open en dat is de erfelijke leukemi en dat hoor ik pas over 3 dagen.. Omdat ik ook nog twijfels had over zijn blaas wou ik dat ze hem die dag ook nog controleerde. Dus ik naar de DA met Noah en zijn koorts was gezakt naar 39.1! Goed nieuws. De DA vond hem weer levendig. En zijn blaas zat niet vol, en liep goed door. Ik kreeg medicijnen mee voor het geval dat hij een virus heeft. Ik heb Prednoral gekregen en mocht daar de volgende dag mee beginnen. 1tje per dag van 5 mg.
Hij is die avond bij mij in mijn armen in slaap gevallen en dat vond ik wel een verbetering omdat hij zich continue verstopte. Ik werd wakker en toen lag hij in zijn mandje te slapen.. Hij had gegeten en gedronken en ook heeft hij zijn katten bak gebruikt. Als ik hem roep kijkt hij met een fris koppie naar me.. Ik opende net een blikje met een lekker hapje voor hem en toen stond hij opeens achter me. Ik was stomverbaasd. De DA had nog gezegd dat hij door die 'Dex' wel opknapt. Maar ik denk juist dat je dat direct moet zien gebeuren.. En dat was niet het geval.. Pas de volgende dag..


HIj is zeker nog niet de oude, maar ik hoop dat ik maandag te horen krijg dat hij geen leukemi heeft.. :( De dokter vertelde dat hij wel nog erg lang zou moeten herstellen als het een virus is, omdat hij in zijn koortspiek al zijn witte bloedlichaampjes heeft afgebroken. En dat heeft tijd nodig..

Ik vroeg mij af of er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt.. Maar eigenlijk vind ik het heel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik ken zo weinig katten liefhebbers. En maar weinig mensen begrijpen dat ik mij deze week heb ziek gemeld om er voor mijn beestje te zijn.

Ik maak me zo'n zorgen :( Ook al zie ik aan hem dat hij vooruit gaat, er heerst zo'n grote onwetendheid.. :(

Duim voor Nootje!

Liefs Annemarie en Noah
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door Sifra »

Heftig, Noah heeft echt op het randje gebalanceerd. Ik duim voor jullie dat het goedkomt!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Heel lief van je, elk beetje duimen kunnen we goed gebruiken dankjewel
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door Ilone »

Hier ook grote onduidelijkheid en een zieke kat...alleen bij Pluis gaat het achteruit.
Ik hoop dat Noa nu alleen maar verder vooruit gaat en dat het inderdaad een virus was.
Sterkte met je beessie!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6835
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door Dinky »

Heb nog niet hele verhaal gelezen maar lees dat Noah gelukkig weer op de goede weg is, duim voor je dat de positieve lijn doorzet!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Ilone, ik ga heel hard voor pluis duimen. En zo kunnen we elkaar allemaal een beetje steunen.. Ik las dat jij ook moet wachten tot maandag voor iets meer duidelijkheid.. Vreselijke onduidelijkheid. Ik ben steeds bang dat ik te vroeg juich.. Hij zit tenslotte aan de medicatie nu. Maar daar komt ie weer.. Moed houden. Sta jullie bij! heel heel veel beterschap!

Dinky, Het is ook een aardig lang verhaal :$ , ik bleef maar typen.. het is fijn om het er even uit getypt te hebben. Dankjewel voor het duimen, doet mij echt goed dit te lezen!
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Cerna

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door Cerna »

Ik weet wat het is wanneer je niet weet wat je kat heeft en hij/zij steeds zieker wordt. En ik ben ook zo iemand die dan zo van slag is en zich ziek moet melden.
Veel mensen begrijpen dat niet want "het is toch maar een kat".

Ik hoop voor je dat jouw Noah weer helemaal opknapt en dat het inderdaad een "onschuldig" virus is geweest en niet iets ernstigers.
Mijn Noa (poes) bleek nierfalen te hebben en we moesten haar maar in laten slapen want er was geen hoop meer. Dat was in november 2010 en ze is er nog steeds en hoopt op 8 juli 7 jaar te worden.
Afgelopen week hadden we de eerste crisis, maar ze is taai en het ziet er veelbelovend uit.
En dat hoop ik voor jouw Noah ook!

Konden ze maar praten en zeggen waar ze pijn hebben....
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Hee Cerna, Bedankt voor je berichtje en je medeleven. Wat goed om te lezen dat jou Noa er is en alweer 7 wordt. Kijk, dat zijn berichten waar je wel weer hoop uit haalt. En het zegt ook maar weer dat je altijd naar je eigen gevoel altijd moet luisteren. Ik hoop dat ze er nog heel lang is. Maar zo te horen is zij een heel sterk dametje! Succes in ieder geval.

Noah heeft net weer wat gedronken, bij elk drink/eet, plas/poep momentje wordt ik blij. En konden ze maar praten dat zou het mooiste zijn inderdaad.. Ik hou hoop en jou berichtje zit wel in m'n achterhoofd nu, dankjewel en ook bedankt voor het hopen dat alles goed komt en dat het een gemene virus was.

Beterschap met Noa en groetjes van ons
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door Cari »

Pfoeh, wat een verhaal.... Geen idee wat 'm mankeert, maar zou het misschien kunnen dat hij iets gegeten heeft dat voor hem giftig is? Ik moet daar aan denken vanwege het snelle verloop en ook raadselachtige herstel - alsof iets zijn lichaam uit moest en hij het nu grotendeels kwijt is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Hee Cari, Ja het was een heftige week, bah.. Ik heb ook steeds meer het gevoel dat hij iets verkeerds heeft gegeten. Ook al is het een binnen kat kan dat gebeuren toch? Ik let altijd erg goed op dat wel. De dokter zei ook al.. Het is zo vreemd dat hij zo heftig ziek is geweest, dat het er inderdaad op lijkt dat zijn lichaam alles heeft afgebroken in die dagen dat zijn koorts zo hoog was.

Noah gaat vandaag weer iets beter, hij zit alweer op zijn lievelingskleedje voor het raam met zijn bolletje lekker in de frisse wind. Ik heb er een positief gevoel over! Ik houd jullie op de hoogte. Het laat zien dat je altijd hoop moet houden voor je beestje. Bedankt voor je berichtje!
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
paasnini

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door paasnini »

Jeetje zeg wat heftig. Heb je misschien een nieuwe plant in huis of bloemen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9360
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door castratenkoor »

Heeft hij misschien chocolade kunnen eten - vla - hagelslag - ijs - bonbons?

Of schoonmaakmiddel/ontsmettingsmiddel/vulmiddel/isolatiemateriaal - zijn jullie wezen klussen misschien?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Geen planten of bloemen in huis. Vroeger heb ik wel eens een grote kamerplant gehad, maar mijn katten gingen er aan knagen en met het zand spelen. Ik blijf malen over wat het heeft kunnen zijn.. Ik heb laatst wel een keer Ben&Jerry's gegeten maar ik geef nooit ijs of chocola aan ze. Of er moet iets van mijn lepel afgevallen zijn zonder dat ik er erg in had.. Zucht.. Wist ik het maar. Ook niet aan het klussen hier. Mijn vriend is schilder, kan het zijn dat hij iets heeft meegenomen aan z' n handen of zo? Hij is overigens niet aan de diaree geweest en hij heeft ook niet gebraakt. Morgen de uitslag van de overige bloedtesten, ben zo benieuwd.

Met Noah gaat het nog wat beter dan gister. Tot nu toe zie ik elke dag verbeteringen..Vanochtend werd ik wakker en lag hij op mijn buik lekker te knorren. Eigenlijk wat hij normaal ook doet.. Hij drinkt goed en gaat regelmatig naar de kattenbak. Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat hij de brokjes laat staan nu. De vleesjes gaan er heel snel in en als ik 'vleesje' roep dan staat hij binnen no-time voor mijn voeten. Mijn andere kat negeert hem nu helemaal niet meer en geeft hem kopjes als hij voorbij loopt. Net wou Balou even stoeien maar dat lijkt mij nog even te vroeg.. Wel positief allemaal, maar er blijft iets in mijn buik knagen maar dat zijn vast de zenuwen voor morgen. Als ik nu naar Noah kijk, dan zie ik het oude vertrouwde enthousiaste koppie en dat lijkt mij een goed teken. Thanks voor het meedenken! :)
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
Gebruikersavatar
NoahBalou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2014 17:53
Locatie: Bussum

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door NoahBalou »

Ik heb een vraagje, misschien maakt dat wat meer duidelijk. Het valt mij op dat als Noah zijn vleesje op heeft hij direct door gaat naar de kattenbak.. Dit was gisteren ook al zo. Het lijkt mij sterk dat hij het binnen een paar seconden verteerd heeft. Is dit wel normaal?

Hij is vooral aan het graven en kabaal aan het maken op de kattenbak, en dan gaat hij eraf en vervolgens gaat hij weer graven. Ik heb net staan kijken om het hoekje en het lijkt er op of hij geen plekje kan vinden.. Terwijl de kattenbak schoon is.. Hmm misschien dan toch gruis? :( En dat hij de vorige keer te lang met zijn volle blaas heeft rondgelopen, wat er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat hij zichzelf aan het vergiftigen was. Zou dit kunnen?
“The only escape from the miseries of life are music and cats...''
paasnini

Re: Mijn lieve Noah is ziek en de dokters weten het niet..

Bericht door paasnini »

Meid ik zou daar inderdaad direkt even contact over opnemen met de dierenarts, klinkt inderdaad niet goed.
Plaats reactie