Vraag over gedrag
Vraag over gedrag
Beste kattenliefhebbers,
Om muggen tegen te gaan, smeer ik mij 's avonds altijd in met een anti-muggenstick waar Deet in is verwerkt.
's Morgens likt een van mijn katten mijn armen helemaal schoon.
Graag zou ik willen weten waarom zij dit gedrag vertoont en of de Deet niet schadelijk is voor haar.
Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Alvast bedankt!
Om muggen tegen te gaan, smeer ik mij 's avonds altijd in met een anti-muggenstick waar Deet in is verwerkt.
's Morgens likt een van mijn katten mijn armen helemaal schoon.
Graag zou ik willen weten waarom zij dit gedrag vertoont en of de Deet niet schadelijk is voor haar.
Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Alvast bedankt!
Re: Vraag over gedrag
Doet ze het ook niet wanneer je je niet in zou smeren met die anti mugenstick?
Muka hier geeft me zeer regelmatig een volledige wasbeurt
Muka hier geeft me zeer regelmatig een volledige wasbeurt

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Waarom doe je niet gewoon de slaapkamerdeur dicht in plaats van je elke avond met DEET in te smeren en je af te laten likken door je kat? Overigens zijn er ook zat natuurlijke en veel minder schadelijke middeltjes om muggen af te weren.Wikipedia schreef:Nieuw onderzoek wijst uit dat DEET neurotoxische effecten heeft door het remmen van het enzym acetylcholinesterase, zowel bij insecten als bij mensen en andere zoogdieren.[4] In diverse zenuwgassen is dit het bestanddeel dat een eenmaal aangesproken spiercel continu zeer sterk stimuleert tot contractie.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Wat dacht je van een hor
? Ik denk niet dat ze je aflikt omdat ze het zo lekker vindt, maar omdat je niet naar jou ruikt en dus schoongemaakt moet worden. Lijkt me niet gezond....

Het likken komt denk ik omdat je 'vreemd/vies' ruikt en je dus gewassen moet worden.
Zou dus naar een alternatief kijken hoe je de muggen op afstand houdt (zoals een hor)
Zou dus naar een alternatief kijken hoe je de muggen op afstand houdt (zoals een hor)
Voor jezelf is dagelijks gebruik van deet ook niet erg goed. Een alternatief is een potje picksan neer te zetten. Hoef je niks op je lichaam te smeren en houdt de muggen toch weg
Using Tapatalk
Ik gebruik een clamboe boven mijn bed. Ik kan er absoluut niet tegen als ik een mug hoor zoemen en niet zeker weet dat die niet bij mij kan komen (zelfs met insmeren zou ik daar dan niet gerust op zijn). Dus bij het eerste gezoem wordt de clamboe naar beneden gelaten. Mijn poes vindt dat ook lekker. Ze gaat zich in het uiteinde helemaal oprollen en tegenaan nestelen. Af en toe worden de nagels er speels ingezet maar gelukkig zitten er nog geen grote gaten in.
Als je overigens wat wilt weten over DEET i.c.m. katten zou je hier even kunnen kijken:
http://vetmedicine.about.com/od/toxicol ... -A-Cat.htm
http://vetmedicine.about.com/od/parasit ... llents.htm
Dit gaat o.a. ook over het gebruik van DEET op katten dus ik weet niet in hoeverre dit over gedragen wordt bij het aflikken.
Als je overigens wat wilt weten over DEET i.c.m. katten zou je hier even kunnen kijken:
http://vetmedicine.about.com/od/toxicol ... -A-Cat.htm
http://vetmedicine.about.com/od/parasit ... llents.htm
Dit gaat o.a. ook over het gebruik van DEET op katten dus ik weet niet in hoeverre dit over gedragen wordt bij het aflikken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gijs wil ook altijd alle zalfjes aflikken maar dat laat ik niet toe.en al helemaal niet dat chemisch spul.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie