kittens verslepen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Little_Devil
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2014 14:49

kittens verslepen

Bericht door Little_Devil »

mijn kat is 3 weken geleden bevallen, en in die 3 weken heeft ze de kittens al enkele keren versleept (een ander plekje gezocht). omdat ze boven was bevallen en daar een plekje had, wil ik ze nu naar beneden halen, want de kittens beginnen rond te kruipen en kunnen niet boven blijven! Nu heb ik een soort ren van de konijnen geweest, binnen gezet, kattenbak erin, dekentje van de kittens erin, en toch blijft ze maar proberen van de kittens terug naar boven te slepen, ik wil de mama poes ook niet boos of verdrietig maken, maar wat kan ik doen om ze toch beneden te houden?
oh ja, ff nog meedelen dat hiet nog wel een hond rondloopt, maar heb de kittens al bij de hond gehouden en die doet er niks aan, hij kijkt zelfs niet naar de ren waar ze zitten. dus op zich zitten ze veilig en dat heb ik mama poes ook al duidelijk gemaakt
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: kittens verslepen

Bericht door Freya13 »

Eigenlijk denk ik dat je daar niet veel kan aan doen ... Hier ook een moederkat in huis. Ik had een mooi mandje voorzien, maar mevrouw heeft liever een houten box die toevallig ook in de kamer stond ... Als mama iets wil zal het ook gebeuren vrees ik. Lijkt mij het belangrijkste dat mamapoes rustig is en goed voor de kleintjes zorgt, toch?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: kittens verslepen

Bericht door Brittenbolletje »

Moederpoes is er nog niet aan toe om ze beneden te hebben, ik zou voor nu mama poes haar zin geven anders te veel stress en door de stress loopt de mama melk terug in kwaliteit en zo. Ik zou dat hok wat je hebt als dat kan boven zetten en zo over een paar dagen steeds verder verhuizen naar daar waar je wilt.
Plaats reactie