Dit is mijn eerste bericht hier en zal me even kort voorstellen:
Ik heet Anton en woon in Luxemburg. Ik heb twee honden en een kat die ik tien jaar geleden overnam van een vrouw uit onze straat die in het bejaardenhuis ging.
Kiko dus

Toen ik de kat tien jaar geleden kreeg was zijn baasje erg opgelucht een nieuw tehuis voor hem gevonden te hebben want hij heeft geen vacht rondom zijn mond en daardoor op het eerste gezicht niet echt een schoonheid. Af en toe word het gebied rondom zijn mond erg roze en gezwollen, dit verdwijnt na enkele dagen weer maar vacht groeit daar nooit.Alle mensen die Kiko voor de eerste keer zien reageren op dezelfde manier: Ooooh wat heeft hij aan zijn muiltje

In de loop der jaren zijn we al verschillende keren bij diverse dierenartsen geweest en die weten er ook niet echt raad mee. Onze huidige dierenarts denkt te weten wat het is en had er ook een naam voor die ik vergeten ben, maar dat is gemakkelijk na te vragen. Hij zegt dat het een chronische ontsteking is die niet te genezen is. Het enige wat hij kan doen is een cortisoon-spuit te geven als het weer een keer erg gezwollen en roze is. Dat werkt inderdaad, maar helaas is het een tijdelijke remedie: zijn muiltje zwelt regelmatig op en wil niet dat hij elke keer weer een cortisoon-spuitje krijgt

Heeft iemand al eens zoiets gezien ??? Is hier inderdaad niets aan te doen ???
Ik wil mijn arme Kiko zo graag helpen, heeft iemand een oplossing ?
Ik hoop dat de foto duidelijk maakt wat het probleem is. (het zwarte onder zijn mond is huidkleur).
Vanochtend was het al wat beter en was de roze kleur weer bijna weg.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Anton

DSC_0547 von anton.schlimbach auf Flickr