vorige week zondag was Pim lekker in de tuin aan het spelen en toen zagen we ineens dat zijn linker achterpoot helemaal is opgezwollen. (Vanaf die dag hebben we Pim niet meer buitengelaten).
Maandag was het iets minder geworden en dinsdag was het weggetrokken.
Dinsdag aan het eind van de middag begon zijn rechter voorpoot op te zwellen, op woensdag was zijn hele rechter beentje/pootje helemaal opgezwollen.
Afgelopen donderdag werd ook zijn linker beentje helemaal dik.
Vrijdagochtend hebben wij direct de dierenarts gebeld en in de middag zijn we langsgeweest met Pim.
De dierenarts had dit in 25 jaar nog nooit eerder gezien of meegemaakt. Vandaar ook mijn post op dit forum, in de hoop dat iemand ooit (hoop het natuurlijk niet eigenlijk) iets soortgelijks heeft gehad.
De dierenarts zei dat het vochtzwellingen zijn.
De dierenarts dacht aan een allergie maar in huis is alles hetzelfde dan voorheen. Geen nieuwe spullen of plantjes of iets dergelijks.
Toch heeft de dierenarts uit voorzorg een pretnison spuitje gegeven tegen mogelijk een allergie.
Het enige wat ik kon bedenken is dat wij 2 weken daarvoor over zijn gestapt naar ander voer.
Ze aten Smilla kitten (Pim is overigens pas 8 maanden).
De dierenarts zei dat hij dat voer niet kon en misschien daar allergisch op reageert.
Het advies was ander voer en de dierenarts ging nog brainstormen. (helaas begon zijn vakantie deze week

Afgelopen zaterdag zijn wij Royal Canin Kitten gaan halen. De voorpoten van Pim waren niet meer opgezwollen, maar nu begon zijn halsje helemaal op te zetten. Zondag werd dat iets minder maar toen werd Pim's gezichtje dikker.
Nu is het vandaag maandag en gelukkig zag ik dat zijn gezichtje weer normale vormen aan begonnen te nemen. Maar tegelijkertijd zag ik dat nu zijn linker voorpoot weer begon op te zwellen.
Ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben.
Groetjes Berry