Ervaringen met vetcomplex brokjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Ervaringen met vetcomplex brokjes

Bericht door Nova »

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Kent iemand van jullie de brokjes vetcomplex senior van Virbac? Is dit een goed merk en heeft er iemand ervaring met deze brokken?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Nova & Kimba 10jaar
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen met vetcomplex brokjes

Bericht door Adriana »

k heb het de laatste jaren nog niet voorbij zien komen op het forum maar anders zelf even via de zoekfunctie rechtsboven zoeken.

http://www.virbac.nl/Portals/6/Content/ ... or_cat.pdf
samenstelling voor oudere katten is vrij logisch, laag fosfor, chitosan om nieren te ondersteunen, vrij hoog zetmeel en redelijk vet. staat niet bij welke vleessoort....

we hebben ervaring met Virbac brokken, 4 jaar geleden en hier walgend afgekeurd...
maar ik neem aan dat ze intussen iets aan de smaak hebben gedaan...

brokken en sowieso voer is altijd kwestie van proberen, formule lijkt me voor oudere katzels erg geschikt. de gezondheidsclaims neem ik voorlopig maar met een korrel zout.
of je britje er van aankomt weet je pas als je het probeert, evenals of dit bij het britje in de smaak valt.... want kampioen kieskeurig?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Ervaringen met vetcomplex brokjes

Bericht door Nova »

Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik krijg volgende week als het goed is een proefzakje van Virbac toegestuurd en dan even kijken of hij dat lust.
Helaas nog steeds een moeilijke eter en veel gezeur op dit moment om natvoer.
Dus mijn haren staan al weer overeind en hopen dat het niet weer zijn tandjes zijn... :???:
Met de kerst nog bij de DA geweest om zijn tandjes te controleren, maar toen was alles goed.
Dus....het blijft spannend...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen met vetcomplex brokjes

Bericht door Adriana »

met zijn gebit kan toch niks meer fout zijn? Kn zal ongetwijfeld foto's hebben gemaakt om te zien of alles compleet is verwijderd en verwijderd is verwijderd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Ervaringen met vetcomplex brokjes

Bericht door Nova »

Dat is waar....alleen was Kn. nooit zeker of het nou forl was of niet, dat kon hij aan de wortelrestjes niet zien en mijn DA zei toen van wel. En forl kan natuurlijk terug komen.
Ik kijk het nog eventjes aan. Was sowieso van plan om eind april/mei naar de DA voor controle en bloed prikken te gaan.
Wat ik voorlopig doe (want hij eet niet zoveel brokjes) ik geef ipv 2 keer 3 keer per dag nat en daar leg ik gewoon stuk of 10-12 brokjes op en dat gaat er goed in.
Ik geef ook sinds gisteren weer een half destress want hij is weer erg angstig en schrikkerig.

Groetjes,
Nova & Kimba (10 jaar bijna 11jaar maandag a.s. .... :edance: )
Plaats reactie