Siamese poes en overgeven

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Lovemykidsandanimals
Kitten

Siamese poes en overgeven

Bericht door Lovemykidsandanimals »

Mijn geadopteerd Siamees poesje Despesa braakt meerdere keren per dag.
Vrijdag volledig onderzocht door dierenarts en niets gevonden...

Ze krijgt momenteel enkel Royal Canin SENSIBLE brokken en geen natvoer.
Mijn hondje eet apart waar Despesa niet bij kan.
Op aanraden van dierenarts heb ik ook mijn europses korthaar Kitty op Royal Canin SENSIBLE gezet zodat ik er zeker van ben dat Despesa enkel deze brokken eet.

Nu krijgt Despesa steeds een gevuld potje brokken die ze naar binnen schrokt tot ze genoeg heeft. Beter meerdere keren/dag kleine hoeveelheden aanbieden?

Wanneer er eten bovengehaald wordt is ze bijna niet te houden, een echte tijger wordt het dan :-)
Mijn Kitty is niet zo obesessief met eten...

Ik hoor veel goeds over Royal Canin Siamese Adult. Wat zijn jullie ondervindingen?

Jullie nog tips?
Anne
Tijger
Tijger

Re: Siamese poes en overgeven

Bericht door Anne »

Braakt ze nu dan omdat ze teveel naar binnen schrokt? Of omdat ze overgevoelig is?
Als ze zo schrokt dan is het misschien verstandiger om haar wat meer verspreid over de dag te laten eten zodat ze niet zo'n honger heeft.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Siamese poes en overgeven

Bericht door Dinky »

Het klinkt alsof ze misschien wel braakt door het schrokken. Zijn het onverteerde brokjes die ze uitbraakt? Wanneer dat het geval is zou ik inderdaad overwegen om meerdere kleinere porties verspreid over de dag te geven.
Waar je ook over na kan denken is om haar te laten werken voor haar eten door middel van voedselverrijking. Siamezen zijn aziaten en over het algemeen slim. Wellicht dat je de brokjes door middel van voedselverrijking kan geven? Dan kan ze niet schrokken maar moet ze wel brokje voor brokje eten ;)

Met het voer dat je noemt heb ik geen ervaring dus daar kan ik verder niets over vertellen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie