Poezen maken alle planten kapot

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Scirocco
Poema
Poema

Poezen maken alle planten kapot

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Mijn beide poezen maken helaas alle planten in de woonkamer kapot.
Dat vind ik erg zonde.

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Ik heb stenen rondom de aarde gelegd, in de hoop dat ze nu niet meer de plant omkieperen.
Ilone
Tijger
Tijger

Re: Poezen maken alle planten kapot

Bericht door Ilone »

Geen planten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

even hoog zetten of uit de kamer....gaat vaak vanzelf over als ze wat ouder worden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Of kunstofplanten? Pas je op dat je planten niet giftig zijn?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Heb je ook kattengras in huis staan waar ze wel aan mogen knagen?
Dat heeft hier enorm geholpen voor het met rust laten van andere planten ;)

Ook heb ik ontdekt dat een orchidee hier goed met rust wordt gelaten (worden alleen veel kopjes gegeven aan de bloemenstelen waarbij ik wel eens mijn hart vasthoud dat ze niet afknappen :P)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Bericht door Cerna »

Doen ze bij mij ook en wanneer het er echt niet meer uitziet koop ik gewoon nieuwe planten. Zo duur zijn die toch ook weer niet?

Iedere keer wanneer ik van jou een topic zie, krijg ik het idee dat je je vantevoren totaal niet gerealiseerd hebt wat het is om katten te hebben. Ik heb het al eerder geschreven, maar zeg het nog maar eens een keer: zuinig op je spullen en katten (kittens) gaat niet samen.
Wil je een beetje een relaxed leven hebben zul je wat nonchalanter moeten worden wat betreft je spullen. Soms maken katten nou eenmaal dingen stuk en dat wordt minder naarmate ze ouder worden, maar er zijn katten die je het niet kunt afleren.
En dan helpt maar één ding: even inwendig foeteren en daarna schouders ophalen. Want het helpt niet om boos te worden op de kittens voor wie alles spel is en het woord ondeugend niet voorkomt in het woordenboek.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Orchidee is geen aanrader bij kittens, die zijn giftig.
Ik zou de planten wegzetten in een ruimte waar ze niet komen.
Verder sluit ik me aan bij Annet. Gezonde kittens slopen nou eenmaal dingen.
Kwestie van opbergen of je schouders ophalen.

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om de katjes dan om de planten.
Veel planten bevatten gif en dat risico kun/mag je niet nemen.
Geldt ook voor bloemen, katten trekken graag bloemen uit vazen en er zijn soorten die giftig zijn. Dus ook uit het water van de vaas mogen ze niet drinken.
Het is jouw verantwoordelijkheid je huis veilig te maken voor de katjes.
Dus ook geen scherpe dingen laten slingeren, geen chocolade laten slingeren, is levensgevaarlijk voor katten.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 30 jan 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne87

Bericht door Anne87 »

Tja... Bij ons sneuvelt er ook wel eens wat. Er staat een plant en om de een of andere reden vinden ze hem leuker als hij van het bureau afvalt en op de grond ligt. Schouders ophalen, rechtop zetten en stoffer en blik om wat aarde op te vegen.

Aan de andere kant is het soms ook gruwelijk handig. Zo hadden wij meermaals onwijs lelijke planten van mijn schoonouders gekregen. Nadat ze die planten uit de vensterbank hadden gewerkt (thanks, guys! :D ) kregen we nieuwe... Dus toen heb ik net zolang met de katten in de vensterbank gespeeld tot ook die planten sneuvelden. Sorry, schoonouders!

I. zei van de week ook dat de bank toch wat ouder wordt om te zien. We hebben hem nu twee jaar en de katten mogen er niet aan krabben. Soms doen ze dat toch. Tja, "nee" roepen en de kat bij de krabpaal zetten helpt, maar dan is het kwaad al een beetje geschied. Zo gaat dat nou eenmaal. Zolang de gordijnen nog hangen en er geen kabels doorgeknaagd worden, is het wel goed. En belangrijke dingen, waar we echt aan gehecht zijn, zijn opgeruimd of staan in de slaapkamer.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

kwestie van een nieuwe hoes kopen voor de bank Anne? Moet zeggen dat die ektorp van de ikea zich een stuk beter hield qua krabsporen dan die nieuwe bank van ons....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Anne87

Bericht door Anne87 »

Haha ik heb mijn vingers gebroken toen ik deze hoes eromheen wikkelde. Die gaat er nooit meer af, echt niet. Maar het valt mij op zich nog mee hoor, er zitten wat haakjes aan op de leuningen. I. is gewoon een stukje pietluttiger dan ik. ;) Dit is ook een Ektorp, bevalt me prima!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb hier ook wat aangevreten plantjes, die overigens niet giftig zijn voor katten. Ach interesseert me niet zoveel. Ik zeg altijd: kijk hoe zulke unieke plantjes ik heb? Die hebben jullie niet he? En af en toe koop ik nieuwe.
Bij mij is het behang in de hal boven half afgescheurd door de katten. Merk dat mensen dit soms opvalt. Ik loop er gewoon langs heen en erger me er niet aan. Behang haal ik er nog wel een x af en saus ik de muur.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ach, zo heeft mijn moeder al jarenlang hosta's in de tuin met ronde bladeren ipv punt bladeren. Ook wel eens dat er 1 bloem aan een plant in de tuin zat die dan na een tijdje afgeknaagd op de grond lag. Ik ben dus opgegroeid met kapotte planten :lol: Enige verschil is dat de daders daar de konijnen waren ipv katten ;-) Die lopen namelijk vrij rond door de tuin (kunnen ze tenminste echt sprintjes trekken en lekker graven en bokkesprongen maken).

Als je dat niet wilt met je katten lijken kunstbloemen mij de beste oplossing ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Hier wordt er enkel aan planten geknabbeld als de plant water nodig heeft ( top graadmeter dus die katten :lol:)
Of als ze behoefte aan gras hebben.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Kunst bloemen zijn anders ook heerlijk om op te knauwen ;)

Denk ook dat je je planten weg moet doen, of regelmatig nieuwe moet kopen :) . Heb vroeger een katertje gehad van een boerderij, omg wat een draakie was dat hahaha. Hij had binnen een week 5 prachtige, grote planten helemaal met de grond gelijk gemaakt. Kon hem wel wat! Maarja je hebt het gewoon niet voor het zeggen of je een makkelijke kat krijgt of draken van katten ;) . Jij hebt overduidelijk (lees veel berichten over hun streken) draakjes, en dan rest er nog maar 1 optie, je huis inrichten naar hun behoeftes. Of in dit geval, zo min mogelijk spullen in je huis hebben hihi.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Je huis katvriendelijk maken vind ik logisch, maar er zijn grenzen. Voor iedereen liggen die grenzen natuurlijk anders. Sifra heeft bijvoorbeeld haar eigen plekje op de vensterbank, maar niet de hele vensterbank. De rest staat vol met planten. Planten zijn voor mij geen dingen of kamerdecoraties. Ik koop niet even nieuwe planten. Ik heb een paar bijzondere soorten, maar geen modeplanten. Elke plant die ik heb, heeft een verhaal. Een enkele heb ik gekocht, andere heb ik gekregen of uit stekken grootgebracht. Sommige heb ik al meer dan 35 jaar, sommige komen nog bij mijn overleden moeder vandaan. Kortom, net als Scirocco vind ik het zonde als een plant kapot gaat.
Dus, Scirocco, ik gooi het over een andere boeg dan mijn gerespecteerde voorgangers. Hoe kunnen we je geliefde planten redden? Wil je eens vertellen wat voor ramen je hebt, één grote of meerde kleine? Zijn je kozijnen van hout of kunststof? Wat voor vensterbanken heb je, brede of smalle, welk materiaal?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie