Barf of Carnibest?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Barf of Carnibest?

Bericht door LilyJane »

Hoi,

Mijn kitten Jimi (11 weken) is sinds hij bij ons is aan de diarree. Nu is hij positief getest op Giardia en heft hij de eerste kuur met Panacure erop zitten, maar de diarree is nog steeds niet over. Morgen ga ik wederom met hem naar de DA. Hopelijk knapt ons kereltje snel op, al is hij nog steeds speel en heeft hij een geode eetlust.

Nu heb ik ook contact gehad met de vorige eigenaar en die heeft hem, totdat wij hem kwamen halen, versvlees gegeven van Carnibest. Nu wil ik wel overstappen, maar de dierenzaak waar ik kom hebben ze Barf. Is dit vergelijkbaar of kan ik toch beter aan Carnibest vasthouden?

Jimi is nu 1,5 week bij ons en eet brokjes (Royal Canin Kitten) en 's-avonds een derde van een zakje natvoer voor kittens (ook van Royal Canin). Moet ik geleidelijk aan overstappen?

Groetjes van een radeloos vrouwtje
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb Carnibest. Of het precies gelijk is als wat Barf weet ik niet. Elke soort is weer anders. Ik heb meerdere soorten geprobeerd en kwam toch steeds terug op Carnibest. Ik geef alleen de smaak lam aan mijn katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door LilyJane »

Is er nog verschil in voer voor kittens of mogen de kleintjes alle producten van Carnibest hebben?
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Dinky »

Barf is de term die ik ken voor zelf een menu samenstellen en niet als een KVV (waar carnibest onder valt). Het zou kunnen dat het Haaksbarf was bij de dierenwinkel?

Haaksbarf wordt hier goed gegeten maar omdat ik hier niet op fietsafstand carnibest kan krijgen kan ik ze niet echt vergelijken ;) Wel is dit een handig overzicht waar je op moet letten ;)

Volgens mij bestaan er (vrijwel) geen kittenvarianten bij vers vlees en eten ze 'gewoon' meer dan een volwassen kat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Natascha001 »

Zelf geef ik alle soorten en smaken van vers vlees door elkaar. Er zit wel verschil in samenstelling tussen Barf en Carnibest. Carnibest is compleet voer doordat er toevoegingen inzitten (wat dat is staat niet op de verpakking). Bij Barf moet je verschillende smaken met elkaar afwisselen om het compleet te maken. Het is gewoon proberen wat Jimi lekker vind. Als hij beide lust, dan zou ik zowel Carnibest als Barf geven, iedereen fabrikant heeft toch weer zijn eigen samenstelling.
Je hoeft niet geleidelijk over te stappen als Jimi het vanaf het begin eet.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Cerna

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Cerna »

Carnibest heeft speciaal voor kittens, maar mijn kittens vonden het niet erg lekker.
Zij eten liever Tinlo (Pet's Place) en dan vooral konijn, kip en cattery. Dit hebben ze vanaf dat ze vast voedsel gingen eten gegeten, dus ja, kittens mogen alle smaakjes hebben (ook van carnibest).

Het kan zijn dat de diarree een gevolg is van de abrupte overschakeling op ander voer en stress door de verhuizing.

Ik heb even voor je gezocht en bij Discus speciaalzaak, winkelcentrum Woensel, verkopen ze volgens de site http://www.carnibest.nl carnibest.
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door LilyJane »

Dank je wel voor de link!
Ik heb een verkooppunt gevonden in Eindhoven voor Carnibest. Vanmiddag meteen even langs om wat op te halen. Ben benieuwd. Hopelijk helpt het.
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door LilyJane »

Cerna schreef:Het kan zijn dat de diarree een gevolg is van de abrupte overschakeling op ander voer en stress door de verhuizing.

Ik heb even voor je gezocht en bij Discus speciaalzaak, winkelcentrum Woensel, verkopen ze volgens de site http://www.carnibest.nl carnibest.
De parasiet Giardia is ook aangetroffen, dus dat veroorzaakt de diarree. het is natuurlijk goed mogelijk dat de parasiet geactiveerd is door de verhuisstress en wisseling van voer. (hij at daar wel dezelfde brokjes)

Vanmiddag ga ik direct langs Discus, dank je wel!

Het voer is ingevroren, kan ik dit nog makkelijk verdelen in porties?
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Dinky »

Zelf laat ik een rol licht ontdooien (niet helemaal) waardoor ik met een broodmes makkelijk een begin kan krijgen en dan maar snijden in plakjes ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Ms Maaike »

Als Jimi nog steeds last blijkt te hebben van de parasiet moet je even vragen naar metrobac. Bij 'mijn' dierenarts geven ze geen panacur meer omdat ze merken dat giardia resistent aan het worden is tegen dat middel. Verder zou ik op dit moment even niet te vaak wisselen van voer en geven wat de vorige eigenaar gaf. Beterschap voor Jimi!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door Cerna »

Ja, even een uurtje iets ontdooien en daarna kun je het met een scherp (brood)mes doorsnijden. Daarna porties in diepvrieszakjes en weer invriezen. Het beste kun je het in de koelkast laten ontdooien en zodra het helemaal ontdooid is, een uurtje voordat je het geeft, op kamertemperatuur laten komen.
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Barf of Carnibest?

Bericht door LilyJane »

Mooi, dat gaan we proberen vanmiddag!
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Plaats reactie