Nu ben ik vandaag gebeld dat ik in aanmerking kwam voor 2 woningen. Het gaat om 2 seniorenwoningen: 1 slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer, toilet en als ik het goed begreep ook een zolder. En het mooiste: een ruime tuin!
Ik vind het niet erg om kleiner te wonen, ik ben momenteel toch maar alleen en voor mijn katten is het in combinatie met de tuin voldoende ruimte. Over een jaar of 2 wil ik toch gaan samenwonen met mijn vriend, wanneer hij klaar is met zijn studie, maar dan kom ik zijn kant op.
Nu moest ik 1 woning kiezen, zonder eerst te kunnen kijken. Ik heb gekozen voor de hoekwoning omdat deze een iets grotere tuin had, verder was hij gelijk aan de tussenwoning (de woning ernaast) waarvoor ik ook in aanmerking kwam.
Vandaag ben ik meteen even gaan kijken, uit nieuwsgierigheid. Toen bleek dat de tussenwoning eigenlijk beter was geweest: woning beter onderhouden, keukenkastjes in de keuken (heeft de hoekwoning niet), nog zeil op de vloer én: de tuin is omheind.
Bij de hoekwoning lijkt de tuin momenteel meer een stuk braakliggend grond. Er loopt een tegelpad doorheen en er staat een schuurtje, aan één kant staan corniferen, maar de rest van de tuin is gewoon open, dus totaal geen privacy.
Helaas was ik al te laat om nog te kunnen ruilen van woning, dus gaan we gewoon van deze woning een paradijsje maken!

Nu is dus mijn vraag: Hoé kan ik het beste zo praktisch (en liefst niet al te duur) mogelijk mijn tuin inrichten voor de katten?
Hoe ik het het liefste zo willen zien: De tuin afgezet met een schutting o.i.d., iets er overheen spannen zodat de katten er niet uit kunnen. Ook wil ik graag een (overdekte) ren in de tuin, en een kattenluikje in de achterdeur. Zodat de katten in- en uit het huis kunnen wanneer ze willen, maar ze dus ook in de ren kunnen als het bijv. regent maar ze toch buiten willen blijven.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Materialen, manieren van bouwen, etc?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen