Nagels (laten) knippen in Groningen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Ik heb sterk het gevoel dat de nagels van mijn kat te lang zijn. Ik hoor haar immers tikken als ze eraan komt. Ik heb tot 2x toe getracht haar nagels te bekijken, maar ik zie bijna alleen maar heldere nagels. M.a.w.: ik kan niet goed zien wat nagel en wat huid is. Toch probeerde ze gisteren haar nagels zelf ook wat af te bijten. Ook trekte ze haar nagels wat in, toen ik het vandaag wel probeerde ( had zojuist een kattenschaartje gekocht ). ( Volgens mij kwam er maar 1mm af. Maar 4 zijn er gelukt, maar wellicht is er niet voldoende af. )

Nu heb ik al een aantal malen gezocht op Internet, maar helaas heb ik nog geen geschikte trimmer kunnen vinden, die de nagels van mijn kat wil doen. De trimmers die ik benaderde, gaven aan alleen honden te behandelen. De trimmer die ik wel ontdekte, woont echt te ver buiten Groningen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit in Groningen wel kan laten doen ? Misschien dat iemand mij het e.e.a. kan laten zien, zodat ik dit de volgende keer zelf kan doen ?
Mijn dierenarts zit hier te ver vandaan. Ook is dat veel te duur.

Iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Sifra »

Kijk hier eens:
http://www.dierendokters.com/katten/hoe ... bij-de-kat
Er zijn vast wel meer sites met goede aanwijzingen. Gewoon even zoeken met Google.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Dinky »

Het dieren ziekenhuis Groningen (vecht straat) heeft in elk geval een assistenten spreekuur waar je ook nagels kan laten knippen (zonder consultkosten)
Staat op de site bij het kopje agenda: http://www.huisdierenkliniek.nl
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Zonnig »

Dank jullie wel. Ik heb het ook aan de hand van een voorbeeld geprobeerd, maar het is bij haar niet goed te zien.

Het Dierenziekenhuis Groningen. Ik betwijfel zeer of ik daar überhaupt heen moet gaan. Ik hoor er vervelende verhalen over. Ze zijn duur en proberen aan van alles te verdienen. Ik heb ze al eens gebeld.
Ik kan natuurlijk altijd vragen wat het kost om dit bij hun te laten doen. :) Merci.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Dinky »

Heb even voor je gekeken en op het assistentenspreekuur betaal je 10 euro voor nagels knippen (komen geen kosten overheen).

Met dierenartsvoer waren ze goedkoper dan alle andere dierenartsen in Groningen. Prijs per zak was overal hetzelfde maar bij het dierenziekenhuis hebben ze spaarkaartsysteem waardoor je elke 11e zak gratis krijgt. Ben er (gelukkig) nog nooit op consult geweest maar mijn gevoel bij ze is goed (n.a.v. vragen over voer via de mail, spaarkaartsysteem, assistentenspreekuur voor kleine dingen zoals het nagels knippen waarvoor geen consultkosten worden gerekend)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Zonnig »

Wat goed van je !!! Dank je wel. Dat is dus zeker een optie. Lief dat je dit voor mij hebt willen doen.
Ik ga vandaag ook nog één poging wagen bij mijn kat en als het weer niet lukt, dan ga ik er heen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Dinky »

Ja, de site zit een beetje slecht in elkaar maar het overzicht wat mogelijk is op het assistentenspreekuur moet je dus eerst op agenda klikken en daar op het kopje assistentenspreekuur. Dan heb je het hele overzicht wat je gratis of tegen lage kosten kan (laten) doen op het assistentenspreekuur ;)
Het staat dus op de site maar een beetje verborgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Zonnig »

Hallo Mirjam / Dinky,

Dus.........ik ben naar de dierenarts geweest. Ik moest wel een afspraak maken, want ze hebben geen inloopspreekuur. Er bleek iets mis te zijn gegaan. De afspraak hadden ze nooit vastgelegd en dus was er niemand beschikbaar. Gelukkig was er wel een trimmer. Bleek ook nog goedkoper te zijn. Rond de 7,- geloof ik.
Eenmaal binnen werd mij verteld dat haar nageltjes okay zijn. Ze hoeven niet eens te worden geknipt. Werd mij ook afgeraden. Schijnt dat de katten het vanuit zichzelf al aanvoelen of ze moeten worden gekrapt of niet. Ook is het zo, dat als het eenmaal wordt afgeknipt, je moet blijven knippen.
Dus.........mijn kat kon zo weer naar huis en het heeft me geen geld gekost. Ook eens fijn ! :)
Nogmaals bedankt !

Oh ja.........dat was grappig. Mijn kat was helemaal overstuur toen ze in de reiskoffer zat. Eenmaal bij de trimmer aangekomen, bleek ze superaanhalig en heel relaxt. Heerlijk vond ze al die aandacht. Ook bijzonder bij thuiskomst. Ze keek helemaal verbaasd om zich heen toen ze weer thuiskwam.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nagels (laten) knippen in Groningen

Bericht door Dinky »

Hihi dat is zeker fijn! Ook fijn om te weten dat als je kat ooit naar de trimmer moet ze dat geen enkel probleem vind ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie