Geen ruwe as en magnesium in Taste of the Wild-Canyon River

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
sandyd1971
Lynx
Lynx

Geen ruwe as en magnesium in Taste of the Wild-Canyon River

Bericht door sandyd1971 »

Ik was helemaal blij met Taste of the Wild - Canyon River Feline maar nu zat ik nog even bij de bestanddelen te kijken maar er zit helemaal geen ruwe as in en de andere variant daar zit 8,9% in! Hebben ze dit niet nodig? En magnesium zit er ook niet in dit hebben ze ook wel nodig toch? Ben nu bang dat ze wat tekort krijgen. Weet iemand hier antwoord op?
Alvast bedankt.
sandyd1971
Lynx
Lynx

Re: Geen ruwe as en magnesium in Taste of the Wild-Canyon Ri

Niemand een idee? Ik ben toch wel heel benieuwd.
Anne87

Bericht door Anne87 »

Hier staat het één en ander over onder andere ruwe as: http://www.kattendomein.nl/index.php/voeding/527
sandyd1971
Lynx
Lynx

Bedankt voor je reactie, die had ik inderdaad ook al gezien. Heb al veel op google gekeken maar volgens mij hebben ze het wel nodig als ik het zo lees. En volgens mij in al het voer zit het, behalve in Taste of the Wild - Canyon River Feline. Heb de fabrikant maar een mail gestuurd, hoop dat ze reageren.
Anne87

Bericht door Anne87 »

Nou, ik voer mijn katten dat, aangevuld met natvoer / KVV, en ze doen het prima en zijn heel erg gezond.
Mag ik naar bronnen vragen waaruit blijkt dat ze ruwe as nodig hebbben?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Kan het ook zijn dat het er wel in zit maar niet vermeld wordt omdat het bijvoorbeeld in een ingrediënt aanwezig is dat er wel in zit?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ruwe as is niets anders dan datgene wat overblijft als je het verbrandt; het is een meetmethode. Het is dus geen as dat toegevoegd wordt. ;-) Het zegt alleen iets over de totale hoeveelheid mineralen in een voer.

Ik heb inderdaad geen magnesium zien staan in de ingrediëntenlijst, maar dat wil niet zeggen dat het er helemaal niet in zit (wat Mirjam al zei). Ik weet dat het in erwten en andere groene groenten zit, maar het zit ook in vlees. Ik denk daarom dat katten niet zo snel last hebben van een magnesiumtekort als ze kattenvoer krijgen waar voldoende vlees in zit.

Edit: op hun site staat het volgende:
Taste of the Wild schreef:Ash and the minerals associated with ash may not be included on the packaging, but are vital to the health of your pet. Ash is the non-combustible part of the diet. So, when the food is put in an ash oven, and cooked at a high temperature, the ash is what is left. It is made up of minerals, particularly calcium, phosphorus, and magnesium. These minerals come mostly from the bone content of the dry meat protein sources.
Bron: Taste of the Wild website

Wel raar dat ze het wel op de ingrediëntenlijst van de Rocky Mountain-variant hebben gezet maar niet op die van Canyon River.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Even uit nieuwsgierigheid. Ducky* zat weleens de binnenkant van de schoorsteen/spui af te likken. Toen ik dat zag heb ik er wel voor gezorgd dat ze beter voer kreeg (Vriend gaf haar Tompoes). Daarna deed ze dat niet meer. Destijds gooide ik dat op de ruwe as die in tp veel minder aanwezig was, maar dat klopt dus niet?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
sandyd1971
Lynx
Lynx

Super bedankt voor jullie reacties. Er zitten inderdaad mineralen in ruwe as had ik gelezen. Maar net zoals Applaws daar zit 80% vlees in en 10% ruwe as? Dus vind het toch apart dat het bij Taste of the Wild - Canyon River Feline helemaal niet erop staat.

En Anne de mijne doen het er ook super op dat is het niet hoor. Vachtjes glanzen en goede ontlasting maar ik vroeg het me gewoon af.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Bianca; minder ruw as = minder mineralen = schoorsteen likken om mineralentekort te compenseren? Overigens denk ik eerder dat het komt door het hoge koolstofgehalte in schoorsteenas. Kool bindt stofjes (denk maar aan Norit), misschien voelde Ducky* aan dat ze het nodig had?
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Haha daar heb ik 14 jaar gewerkt bij Norit.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
sandyd1971
Lynx
Lynx

Ook mineralen zijn belangrijk voor de gezondheid en moeten via de voeding het lichaam binnenkomen. Zonder de hulp van mineralen kunnen vitaminen niet goed functioneren in het lichaam. Mineralen transporteren zuurstof door het lichaam en spelen een belangrijke rol bij de groei, instandhouding en herstel van weefsels. De mineralen die in grote hoeveelheden aanwezig zijn, worden macro-elementen genoemd. Sporenelementen zijn mineralen die in zeer kleine hoeveelheden aanwezig zijn. Mineralen zijn terug te vinden in het asgehalte van de voeding. Op het etiket van de voeding staat het asgehalte vermeld als Ruwe As. Een kat die een complete voeding krijgt, zal geen aanvulling op vitamines of mineralen nodig hebben. Supplementen als vitamines en mineralen zijn daarom overbodig en worden sterk afgeraden. Een overdosis aan vitaminen en mineralen kan zelfs problemen geven met de spijsvertering of groei.

Bron: http://www.adayattheraces.org/voedingeninformatie.htm

Hieruit blijkt toch dat ze het nodig hebben?
sandyd1971
Lynx
Lynx

Thank you for contacting Taste of Wild. The ash content of our Canyon River dry is 7.4% on an as fed basis. Please let me know if you have any further questions.

Krijg net een mail terug van Taste of the wild. Wat bedoelen ze daarmee?

Dit was mijn vraag trouwens:

Hello, i have a question about Taste of the Wild - Canyon River Feline. Why isn't there rough ash in it? Don't they need that? In Taste of the Wild - Rocky Mountain Feline there is 8,9% in it. My cats love it but i think that they are missing something now. Can you tell me?
Thanks for the reply.
Greetings,
Sandy
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Dat er dus 7,4% ruw as in de Canyon River variant zit. :)

Overigens is het niet altijd zo dat supplementen niet nodig zijn. Elke kat is anders en sommige katten kunnen problemen hebben met de vitaminen- en mineralenopname. Daarom is het van belang goed naar je kat te kijken en niet klakkeloos er vanuit gaan dat compleetvoer ook daadwerkelijk compleet is voor je kat (maar gezien dit topic zit dat wel snor :) ).
Maaike

sandyd1971
Lynx
Lynx

Dank je wel voor je reactie Maaike. Ik ga denk toch proberen te beginnen met carnibest, kijken of ze het lusten. Rauwe kipfilet vinden ze heerlijk dus ik denk carnibest ook wel. En omdat TOTW geen graan bevat kan er wel afgewisseld worden toch? Dus en brokjes en carnibest of moet daar ook 8 uur tussen zitten? (Sorry misschien een beetje off topic!) Ik zet altijd onbeperkt brokjes neer. En het is niet dat ik niet tevreden ben met TOTW maar wat ik lees is toch vers het beste.
Plaats reactie